loading
  • Osobisty Asystent: opiekunowie OnStar pomagają w wyszukaniu i rezerwacji pokoju w hotelu i miejsca do parkowania
  • Anioł stróż: w całej Europie odebrano ponad 21 000 zgłoszeń dotyczących sytuacji awaryjnych
  • Zdalne sterowanie: 4 miliony interakcji przez smartfony i aplikację myOpel

Rüsselsheim. Samochody marki Opel z pokładowym systemem OnStar jeżdżą po drogach już od około 18 miesięcy. Obecnie co drugi nowy Opel sprzedawany w Europie jest wyposażony w ten przełomowy system. Osobisty opiekun kierowcy OnStar1 oferuje takie usługi jak automatyczne reagowanie na zderzenie, diagnostyka pojazdu, pomoc w przypadku kradzieży pojazdu czy pokładowy hotspot Wi-Fi2. W ciągu ostatnich 18 miesięcy w systemie OnStar odnotowano ponad 9 milionów interakcji, z których połowę przeprowadzono przez smartfony i aplikację mobilną myOpel. Wkrótce abonenci uzyskają dostęp do nowych usług, takich jak wsparcie opiekuna OnStar w dokonaniu rezerwacji pokoju w hotelu3 czy poszukiwaniu miejsca parkingowego4. Do końca bieżącego roku Opel planuje wprowadzić OnStar w kolejnych państwach Europy. Łącznie system będzie dostępny w 33 krajach, a obsługa prowadzona w 23 językach.

Bezpośrednią pomoc od „anioła stróża” z OnStar otrzymali między innymi Paula i John z Anglii.

Podróż Pauli i Johna rozpoczęła się zupełnie zwyczajnie, ale wkrótce zamieniła się w prawdziwy koszmar. W drodze z Kornwalii okazało się, że wszystkie główne drogi są zamknięte, Paula nie potrafiła znaleźć objazdu, a John musiał jak najszybciej dotrzeć do domu, aby wziąć lekarstwa. Gdy dostał ataku epilepsji, Paula nacisnęła przycisk alarmowy, a opiekun OnStar, Kevin Borbidge, zawiadomił służby ratunkowe. „Jeszcze nigdy nie zostałam potraktowana tak serdecznie przez kogoś po drugiej stronie linii. Osobiste zaangażowanie opiekuna było niezwykłe i absolutnie fantastyczne” – powiedziała Paula.

OnStar: nowe usługi i ponad 9 milionów interakcjiOd lata 2015 roku centrum obsługi OnStar przyjęło ponad 21 000 podobnych zgłoszeń alarmowych. Reagowanie w sytuacjach awaryjnych to jedna z wielu innowacyjnych funkcji, dzięki którym jazda samochodem jest bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Teraz opiekunowie OnStar będą także wspierali użytkowników Opli w rezerwacji hotelu2 oraz zlokalizowaniu możliwie najlepszego miejsca parkingowego3. Obydwie usługi, wprowadzone wraz z Nowym Oplem Insignią, będą również oferowane we wszystkich modelach osobowych marki – od ADAMa po Zafirę – jako uzupełnienie szerokiego pakietu osobistego opiekuna kierowcy OnStar.

„Nowe usługi w systemie OnStar po prostu podnoszą jakość życia kierowcy” – powiedziała Tina Müller, dyrektor ds. marketingu Opla. „Wystarczy nacisnąć przycisk, aby połączyć się z opiekunem OnStar. Nie z komputerem, a z człowiekiem – w firmie Opel tak właśnie rozumiemy osobistą obsługę”. Todd Gaffner, szef programu OnStar w Europie, powiedział: „Współpraca z takimi serwisami jak Booking.com czy Parkopedia pomaga zwiększyć funkcjonalność osobistego opiekuna kierowcy. W interesie naszych klientów będziemy rozszerzać zakres usług OnStar wspólnie z nowymi partnerami”.

Nowe usługi OnStar

Kierowca Nowego Opla Insignii może – podczas jazdy – z łatwością zarezerwować pokój w hotelu. Naciskając niebieski przycisk, kierowca może skontaktować się z opiekunem OnStar, który wyszuka, a nawet zarezerwuje pokój w hotelu, w przedziale cenowym ustalonym z kierowcą. Partnerem współpracującym przy świadczeniu tej usługi jest serwis Booking.com – firma, która od ponad 20 lat z powodzeniem działa w branży rezerwacji noclegów.

Druga nowa usługa OnStar pomoże ograniczyć stres towarzyszący poszukiwaniom miejsca parkingowego. Użytkownik systemu OnStar może poprosić opiekuna o wskazanie odpowiedniego parkingu oraz przesłanie danych adresowych do fabrycznego systemu nawigacji. Usługa będzie realizowana we współpracy z serwisem Parkopedia – renomowanym dostawcą usług związanych z parkowaniem.

Wyjątkowa popularność aplikacji myOpel i diagnostyki pojazdu

Od uruchomienia systemu OnStar około 18 miesięcy temu odnotowano ponad 9 milionów interakcji, w większości zrealizowanych przez aplikację myOpel. Dotychczas użytkownicy korzystający ze smartfonów wybrali ten tryb około 4 milionów razy. Od początku działania systemu przyjęto około 1,2 miliona zgłoszeń od klientów. Liczba comiesięcznych raportów przesyłanych przez e‑mail z podsumowaniem najważniejszych parametrów auta przekracza 1,5 miliona. W przyszłości Opel zaoferuje także regularne powiadomienia dotyczące diagnostyki pojazdu. Na życzenie klienta informacje te będą mogły być przekazywane także do serwisu Opla opiekującego się pojazdem. Umożliwi to dealerom zapewnienie natychmiastowej pomocy klientowi w razie potrzeby. Za pośrednictwem strony internetowej klienci łączyli się z systemem OnStar 2,3 miliona razy.

1 Szczegółowe informacje dotyczące usług OnStar, dostępności i opłat znajdziesz na www.opelonstar.pl lub
u Dealerów marki Opel.

2 Funkcja niedostępna w Polsce w chwili publikacji niniejszej informacji.

3 Za pośrednictwem serwisu Booking.com. Usługa wymaga podania adresu e-mail i numeru karty kredytowej.

4 Przez Parkopedię.

Do góry