loading
  • Bezemisyjna mobilność dla wszystkich: w pełni elektryczna Zafira‑e Life ze specjalistyczną zabudową
  • Solidny partner: specjalistyczna firma AMF-Bruns przystosowuje modele Opla dla użytkowników wózków inwalidzkich
  • Szeroka oferta: Combo Life, Vivaro Kombi i Zafira-e Life także z atestowanym osprzętem do wózków inwalidzkich innych producentów 

Zafira

Zafira

Rüsselsheim. Zafira‑e Life, dzięki napędowi elektrycznemu, łączy komfort jazdy i przestronny przedział pasażerski z możliwością bezemisyjnego podróżowania w ciszy. Od teraz z tych dobrodziejstw mogą korzystać także osoby z ograniczoną sprawnością ruchową. W pełni elektryczny van marki Opel, w wersji przygotowywanej przez specjalistyczną firmę AMF-Bruns zajmującą się konwersją pojazdów, jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, które mogą wjechać do środka wózkiem inwalidzkim przez duże tylne drzwi. Zafira‑e Life z atestowaną zabudową jest więc odpowiednia do przewozu użytkowników wózków inwalidzkich w mieście lub w czasie dalszych rodzinnych wycieczek.

Zafira‑e Life: elastyczna, dostępna dla wózków inwalidzkich, bezemisyjna

AMF-Bruns oferuje już konwencjonalnego Opla Zafirę Life w odmianie przystosowanej do przewozu osób na wózkach. Dotyczy to pojazdów z nadwoziem o długości Long (4,95 m) i Extra Long (5,30 m). Teraz do tej oferty dołączyła Zafira‑e Life. Kierowcy i pasażerowie nie muszą godzić się na kompromis pod względem komfortu, bezpieczeństwa ani przestrzeni. Podobnie jak wersje z silnikami Diesla również odmiany z zasilaniem akumulatorowym są w pełni przygotowane do konwersji w uniwersalny pojazd do codziennego użytku z dostępem dla osób niepełnosprawnych.

Umieszczenie akumulatora o pojemności 50 kWh w podłodze gwarantuje, że pasażerowie mają tyle samo miejsca, co w każdej innej Zafirze Life. Przy obniżonej podłodze wysokość wnętrza w strefie przewozu wózka wynosi około 1420 mm, a sam wjazd ma wysokości 1500 mm. Stanowisko wózka ma około 810 mm szerokości i 1400 mm (Zafira‑e Life Long) lub 1710 mm (Zafira‑e Life Extra Long) długości. Antypoślizgowa rampa przy tylnych drzwiach ułatwia wprowadzenie wózka. Do bezpiecznego przymocowania wózka do podłogi można użyć spełniających normy DIN i ISO standardowych pasów bezpieczeństwa oraz systemu unieruchamiania wózka. W samochodzie zamontowano także przedłużane pasy do mocowania wózka z przodu. Dodatkową ochronę zapewnia opcjonalne podparcie głowy i pleców FutureSafe. Dwuczęściowy system można indywidualnie dopasować do użytkownika wózka inwalidzkiego lub złożyć przy bocznej ściance, by zyskać więcej miejsca w czasie, kiedy samochód nie przewozi wózka.

Zachowano wszystkie walory użytkowe modelu Zafira‑e Life. Z wózkiem na pokładzie samochodem może podróżować także kolejne pięć osób w pierwszym i drugim rzędzie. Jeżeli wózek nie jest przewożony, opcjonalną opatentowaną rampę EasyFlex można łatwo i szybko złożyć na płasko i wsunąć do środka. Powstaje wtedy dodatkowe miejsce na bagaż oraz przestrzeń dla dwojga kolejnych osób — niezależnie od wybranej długości nadwozia, kabina „5+1” zmienia się w siedmiomiejscową, z dwoma obrotowo składanymi fotelami w trzecim rzędzie.

Zafira‑e Life z akumulatorem 50 kWh może przejechać do 231 kilometrów na jednym ładowaniu zgodnie z normą WLTP[1]. Zapas elektryczności można uzupełnić z domowej ładowarki naściennej, na publicznej stacji ładowania, a nawet ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego. Na szybkiej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW naładowanie 50‑kilowatogodzinnego akumulatora Zafiry‑e Life w 80 procentach zajmuje tylko 30 minut.

Combo Life, Zafira Life, Vivaro Kombi: atestowane modele Opla zaspokajające wszystkie potrzeby

Przebudowy wykonane przez certyfikowanych partnerów Opla w zakresie konwersji pojazdów mają atesty Opla oraz europejską homologację. Oprócz nowych Opli Zafira‑e Life i Zafira Life specjalistyczne portfolio obejmuje także modele Opel Combo Life i Vivaro Kombi.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

[1] Zasięg ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od codziennych warunków i czynników takich jak indywidualny styl jazdy, charakterystyka trasy, temperatura zewnętrzna, a także korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji oraz funkcji wstępnego rozgrzewania lub schładzania wnętrza na postoju.

Do góry