loading

Wydajne silniki.

Większy moment obrotowy przy niższych obrotach i przy mniejszym zużyciu paliwa. Brzmi jak pusta obietnica? Mocnym sercem Opla Movano są dynamiczne, oszczędne silniki1. Wybierz optymalną dla Ciebie jednostkę napędową w odpowiadającej Twoim potrzebom wersji nadwozia.

Opel Movano - Gama silników

Gama silników

Opel Movano w wersjach Kombi i Autobus dostępny jest z silnikami diesla 2.3 CDTI BiTurbo z technologią BlueInjection, dzięki której jednostki te spełniają rygorystyczne wymogi normy Euro 6. Dostępne warianty mocy to 107 kW/145 KM przy 350 Nm oraz 125 kW/170 KM przy 350 Nm dla Movano Kombi i 107 kW/145 KM przy 350 Nm oraz 120 kW/163 KM przy 360 Nm dla Movano Autobus. Wszystkie silniki wyposażone są standarowo w system Start/Stop.

Opel Movano – Technologia BiTurbo

Technologia BiTurbo

Zaawansowane technologicznie silniki z podwójnym systemem doładowania łączą zalety małej (szybko dostępna moc i wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika) oraz dużej turbosprężarki (duża moc i wysoki moment obrotowy przy wysokich obrotach silnika). Podwójny system chłodzenia powietrza doładowywanego wspomaga efektywne spalanie. W rezultacie pojawia się stały wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika oraz duża moc przy wyższej prędkości obrotowej.

Tryb ECO

Należący do wyposażenia standardowego z silnikami BiTurbo tryb Eco Mode umożliwia dalszą redukcję zużycia paliwa nawet o 10%. Układ aktywowany jest za pomocą przycisku na desce rozdzielczej, o czym świadczy świecąca się dioda na panelu wskaźników.

Eco Mode powoduje:

  • Zmniejszenie momentu obrotowego i mocy silnika
  • Zmianę sposobu reakcji na naciśnięcie pedału przyspieszenia
  • Zmianę charakterystyki pracy układu klimatyzacji
  • Dodatkowo wskaźnik zmiany przełożeń podpowiada optymalny moment zmiany biegu.

Układ Ecco Mode można wyłączyć całkowicie przyciskiem lub tymczasowo, zdecydowanym dociśnięciem pedału przyspieszenia.

Z powodów technicznych układ Eco Mode nie jest dostępny z opcją podwyższonych obrotów biegu jałowego.

Opel Movano - 6-biegowa manualna skrzynia biegów

6-biegowa manualna skrzynia biegów

Wyposażeniem standardowym wszystkich jednostek napędowych jest 6-biegowa przekładnia manualna. W odróżnieniu od skrzyń 5-biegowych, dzięki doskonałemu zestopniowaniu przełożeń, optymalizuje osiągi przy niższym spalaniu. Zmiana biegów i ich synchronizacja stoją na najwyższym poziomie.

Wszystkie modele mają wskaźnik zmiany biegów. Dla optymalizacji zużycia paliwa lampka kontrolna na tablicy wskaźników informuje kierowcę, kiedy należy zmienić przełożenie.

1 Zużycie paliwa i emisja CO2 – Movano Kombi i Autobus: 6,6-6,3 l/100 km, 197-193 g/km, wg dyrektyw WE 715/2007 i WE 692/2008 oraz 80/1268/EWG i 2004/3/WE, w cyklu mieszanym, na podstawie oficjalnych testów w warunkach laboratoryjnych. Faktyczne wartości mogą różnić się od podanych w zależności od zachowania kierowcy, warunków atmosferycznych, nawierzchni, jak i innych czynników natury nietechnicznej.