loading
  • Galeria sławy: Opel prezentuje legendarnego GT na Techno Classica
  • Premiera w Essen: niemiecki debiut Opla GT Concept — gwiazdy Salonu Samochodowego w Genewie
  • Wystawa pojazdów tuningowanych: słynne GT w interpretacji firm Conrero, Gerent i Irmscher

 

 Rüsselsheim/Essen.Legendarny Opel GT znów oczarowuje gości Techno Classica w Essen (6–10 kwietnia).


 Ponadto, w towarzystwi e oryginalnych samochodów sportowych klasy GT z lat 60. i 70. ubiegłego stulecia, przed niemiecką publicznością zadebiutuje futurystyczny GT Concept — gwiazda tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Legenda narodziła się w 1965 roku, kiedy to Experimental GT stał się atrakcją Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Zaproponowana przez projektanta Erharda Schnella wizja smukłego, bezkompromisowego, a przy tym przystępnego cenowo samochodu sportowegospotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że Opel postanowił rozpocząć seryjną produkcję pojazdu.

Trzy lata później na rynku pojawił się Opel GT oparty na sprawdzonej konsturkcji Kadetta B. Reszta, jak to się mówi, jest historią.

Wtedy to właśnie Kadett święcił triumfy w sporcie samochodowym, a tunerzy bardzo chcieli dostać w swoje ręce nowy samochód sportowy skonstruowany z wykorzystaniem masowo produkowanych i niedrogich podzespołów. Dlatego na Techno Classica, obok klasycznego seryjnego GT w kolorze czerwonym, Opel zaprezentuje również trzy pojazdy zmodyfikowane przez firmy tuningowe: Conrero, Gerent i Irmscher.


U szczytu swojej popularności Gerent GT w specyfikacji „Grupa 4 / J” często rywalizował w klasie pojazdów
z silnikami o pojemności 2 litrów. Z kolei włoski zespół wyścigowy Conrero był bohaterem Targa Florio w 1971
roku, zajmując 9. miejsce w ogólnej klasyfikacji. Dzięki pomysłowości i skuteczności Conrero Squadra Corse GT nie tylko nauczył na torze szacunku do siebie 2-litrowych rywali — w tym Porsche 911 i 914/6 — ale nawet zdołał ich pokonać. Prezentowany przez firmę Irmscher GT został bezbłędnie odrestaurowany.

 

 Galerię sławy GT w Essen uświetni Opel GT Concept. W awangardowej, a jednocześnie oszczędnej sylwetce sportowego samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą formę. GT Concept nie ma zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani żadnych zbędnych ozdób. Dynamikę samochodu symbolizuje czerwona linia dzieląca nadwozie w poziomie i podkreślająca jego sportowe proporcje z wydłużoną maską i bardzo krótkimi zwisami.Brak klapy bagażnika, intrygująca i nowatorska stylistyka drzwi, podwójny
wydech z centralnie umieszczoną końcówką, wygląd kierownicy oraz oczywiście sama nazwa nawiązują
do oryginalnego GT.



Odwołaniem do przeszłości są też czerwone opony, w które wyposażony był równie
awangardowy motocykl Opel Motoclub 500 z 1928 roku. Jednak GT Concept nie jest zwykłym naśladowcą
swojego przodka. To wymyślona na nowo, innowacyjna, odważna i fascynująca koncepcja GT, bez zbędnych
śladów nostalgii czy akcentów retro.

Do góry