loading
  • Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych 1996: zwycięstwo Opla Calibra V6
  • 24-godzinny wyścig Nürburgring 2003: zwycięstwo Opla Astry V8 Coupé
  • Grad Prix oldtimerów 2016: samochody turystyczne marki Opel na torze – od Manty A do Astry TCR
  • Prezentacja na padoku: rajdowe Ople z Walterem Röhrlem za kierownicą
Rüsselsheim. Grand Prix oldtimerów AvD (Automobileclub von Deutchland) na legendarnym torze Nürburgring było kulminacyjnym wydarzeniem sezonu dla fanów klasycznej motoryzacji. W tym roku Opel przypomniał o sportowych sukcesach samochodów turystycznych marki.

 Pole position zajmowała Calibra V6, która w 1996 roku wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (ITC). Czarna Calibra „Cliff” z Manuelem Reuterem za kierownicą zdobyła ostatni tytuł ITC, mimo silnej konkurencji ze strony Alfy Romeo i Mercedesa. Na torze Nürburgring Calibrę z napędem na cztery koła poprowadził były kierowca DTM, a obecnie ambasador marki Opel, Jockel Winkelhock. Calibra V6 to nie jedyny Opel na polu startowym.

Mistrzowi ITC towarzyszył Irmscher Manta A (którą legendarni rajdowcy Walter Röhrl i Rauno Aaltonen doprowadzili do zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Spa w 1975 roku), a także Gerent Opel GT i 300-konny Steinmetz Commodore z 1971 roku.

Kolejni ulubieńcy widowni to reprezentant 5. grupy Opel Rekord C, znany jako „Czarna wdowa”, oraz Opel Manta z grupy H, który od swojego debiutu pojawiał się na każdym 24-godzinnym wyścigu słynnego Ringu. Tor w górach Eifel to także jak najbardziej odpowiednie miejsce dla Astry V8 Coupé z 500-konnym silnikiem, która w 2003 roku wygrała 24-godzinny wyścig na pętli północnej zwanej „Zielonym Piekłem”. Za jej kierownicą zasiedli wówczas Manuel Reuter, Timo Scheider, Marcel Tiemann i Volker Strycek. Na Grand Prix oldtimerów pojawiła się też wyścigowa Astra – samochód zaprezentowany w 2001 roku na Salonie Samochodowym w Genewie bliski był produkcji masowej jako OPC X-Treme.

Stoisko Opel Classic na padoku przygotowało specjalną atrakcję dla fanów rajdów. Modelowi OPC X-Treme towarzyszyły trzy samochody rajdowe kierowane przez Waltera Röhrla, zdobywcę tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Świata i Europy: ascona A i Kadett C GT/E z czasów legendarnego duetu Röhrl/Berger oraz Opel Ascona 400, w którym Röhrl i jego pilot Christian Geistdörfer wywalczyli Rajdowe Mistrzostwo Świata w 1982 roku.
 
 Oprócz zabytkowych oldtimerów nie zabrakło współczesnych samochodów turystycznych z serii TCR. Nowy Opel Astra TCR zadebiutował na GP oldtimerów u boku Calibry V6 i spółki. Opel Astra TCR łączy zalety samochodu seryjnego i najnowocześniejsze technologie znane z torów wyścigowych. Pojazd ten umożliwia zespołom prywatnym uczestnictwo w wyścigach sprinterskich i długodystansowych według określonych reguł.

Pięciodrzwiowa Astra jest napędzana wydajnym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2 litrów, generującym maksymalne dopuszczone regulaminem wartości mocy (300 KM) i momentu obrotowego (420 Nm). W samochodzie, który w stanie suchym waży tylko 1 200 kilogramów, taka jednostka pozwala odnosić spektakularne sportowe sukcesy przy zachowaniu przystępnych kosztów eksploatacji.
Do góry