loading
  • Grandland X: dynamiczny SUV z mnóstwem przestrzeni
  • Insignia GSi: sportowa maszyna dla koneserów
  • Insignia Country Tourer: off-roadowa elegancja dla poszukiwaczy przygód
  • Silnik 2.0 BiTurbo: nowy flagowy diesel w Insignii GSi i Country Tourer
  • Opel Exclusive: gratka dla indywidualistów
  • Astra CNG: bestseller Opla zasilany alternatywnym paliwem
  • Vivaro Tourer i spółka: luksusowe minibusy Opla

Rüsselsheim/Frankfurt. „Przyszłość należy do wszystkich” to nowe hasło firmy Opel, która niedawno dołączyła do Groupe PSA, aby wraz z nią utworzyć prawdziwego europejskiego czempiona. Od 14 do 24 września goście 67. Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie mogą przekonać się na własne oczy, co to oznacza. Na stoisku Opla D09 w hali 8.0 kilka nowych modeli ze znakiem „blitz” ma swoje światowe premiery.

Czołową nowością jest Opel Grandland X — samochód zaprojektowany od podstaw wspólnie przez firmy Opel i PSA. Model wyróżniający się dynamiczną i zachęcającą do przygód sylwetką, najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, typowymi zaletami samochodu sportowo-użytkowego oraz oferujący mnóstwo przestrzeni dla pięciu osób i ich bagażu będzie liczącym się rywalem w błyskawicznie rozwijającym się segmencie SUV‑ów. Druga z zaplanowanych światowych premier to nowa Insignia GSi z dynamicznie zestrojonym zawieszeniem. Niemałe emocje wzbudzi zapewne także trzecia nowość, czyli Insignia Country Tourer. Obydwa samochody będą dostępne z nowym silnikiem wysokoprężnym 2.0 BiTurbo o mocy 154 kW/210 KM (oficjalne zużycie paliwa w wersji GSi 2.0 BiTurbo zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC): 8,9 l/100 km w cyklu miejskim, 6,1 l/100 km poza miastem, 7,3 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 192 g/km; oficjalne zużycie paliwa w wersji Country Tourer 2.0 BiTurbo zgodnie z NEDC: 8,9–8,8 l/100 km w cyklu miejskim, 6,0–5,9 l/100 km poza miastem, 7,2–7,1 l/100 km w cyklu mieszanym, oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 191–188 g/km). O ile Insignia GSi to prawdziwie sportowa maszyna dla koneserów, o tyle Country Tourer jest skierowana do fanów Insignii preferujących eleganckie i praktyczne kombi w off‑roadowej estetyce. Obydwie wersje są wyposażone w inteligentny napęd na wszystkie koła z unikatowym w tym segmencie wektorowaniem momentu obrotowego. Z kolei indywidualiści wśród fanów marki Opel ucieszą się z wprowadzenia wyjątkowej koncepcji personalizacji Opel Exclusive.

Po raz pierwszy przed szerszą publicznością pojawi się też nowa odmiana Opla Astry. Wieloletni bestseller w wersji przystosowanej do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG) wchodzi na rynek z nowo opracowanym turbodoładowanym silnikiem 1.4 l (81 kW/110 KM; zużycie paliwa wg NEDC: 5,7–5,6 kg/100 km w cyklu miejskim, 3,4–3,3 kg/100 km poza miastem, 4,3‑4,1 kg/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 116–113 g/km). Ten elegancki samochód jest także wyjątkowo oszczędny w eksploatacji.

Na targach we Frankfurcie zadebiutują też nowe wersje dużego bestsellerowego vana Vivaro, w tym Vivaro Tourer. Będą to wyjątkowo uniwersalne i komfortowe odmiany tego modelu przeznaczone do przewozu osób. Na przykład Vivaro Tourer z obrotową kanapą lub indywidualnie obracanymi fotelami w drugim rzędzie i składanym stolikiem może błyskawicznie zamienić się w elegancki i praktyczny salonik biznesowy.

„Nowe hasło marki Opel — „Przyszłość należy do wszystkich” — to obietnica i zobowiązanie. Podejmujemy je i zamierzamy realizować poprzez nasze produkty. Nasze światowe premiery na IAA są przykładem na to, jak firma Opel stara się udostępniać innowacyjne technologie w eleganckich i praktycznych samochodach szerokiemu gronu odbiorców. Dzięki takim modelom, jak nowy Opel Grandland X wchodzimy do nowych segmentów rynku i oferujemy klientom jeszcze większy wybór niż dotychczas. Może się o tym przekonać każdy, kto odwiedzi targi IAA” — zaprasza Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Opel Grandland X: dynamiczny kompaktowy SUV na błyskawicznie rozwijający się rynek

Nowoczesne, dynamiczne linie, atrakcyjny terenowy wygląd i podwyższona pozycja foteli, zapewniająca typową dla samochodu sportowo-użytkowego dobrą widoczność w każdym kierunku, a także mnóstwo nowoczesnych technologii oraz komfortowe i przestronne wnętrze dla pięciu osób — oto nowy Opel Grandland X. Samochód jest również pierwszorzędnie wyposażony w ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę oraz podnoszące komfort jazdy: automatyczny tempomat z funkcją wykrywania pieszych, system automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywania senności kierowcy, zaawansowany asystent parkowania czy kamera 360° to tylko niektóre przykłady. Opel ponownie zaprezentował się jako lider technologii oświetlenia, wyposażając Grandlanda X w adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFL) z diodowymi reflektorami. Nowość rynkowa oferuje przyjemność z bezpiecznej jazdy przez cały rok, niezależnie od nawierzchni. Jest to zasługa między innymi opcjonalnego elektronicznego układu kontroli trakcji IntelliGrip, który gwarantuje najlepszą przyczepność i stabilność niezależnie od tego, czy Grandland X porusza się po zaśnieżonej, błotnistej, piaszczystej czy mokrej nawierzchni.

Ergonomiczne fotele z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), podgrzewana kierownica i podgrzewane fotele z przodu i z tyłu to rozwiązania zapewniające najwyższy komfort. Dostęp do bagażnika z zewnątrz ułatwia tylna klapa, która otwiera się i zamyka, reagując na prosty ruch stopy pod zderzakiem. Jak zwykle w przypadku Opla kierowca i pasażerowie Grandlanda X mogą korzystać z najlepszego wyposażenia w zakresie łączności dzięki systemom IntelliLink najnowszej generacji z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay, a także osobistemu opiekunowi kierowcy OnStar z punktem dostępu do Internetu przez Wi‑Fi[1] oraz nowymi usługami rezerwacji hotelu[2] i wyszukiwania dogodnego parkingu[3].

Idealnie wyposażony Grandland X o długości 4,48 metra jest trzecim przedstawicielem rodziny Opel X, który jako mocny rywal w bardzo popularnej klasie samochodów sportowo-użytkowych przyczyni się do dalszego ożywienia tego segmentu. Tylko w klasie kompaktowej udział SUV‑ów zwiększył się z 7 procent w 2010 roku do prawie 20 procent obecnie. Jednocześnie Grandland X stanowi rozszerzenie obecności marki Opel w bardzo popularnym segmencie samochodów kompaktowych.

Opel Insignia GSi: ekstremalnie sportowa maszyna zapewniająca przyjemność z jazdy bez uszczerbku dla bezpieczeństwa

Bardziej wyrazisty, bardziej precyzyjny i jeszcze wydajniejszy. Nowy Opel Insignia GSi to sportowy model — dostępny z nadwoziem sedan lub kombi — dla klientów oczekujących czegoś specjalnego. Samochód skonstruowany z myślą o kierowcy i dostarczający maksymalnej przyjemności na każdej drodze. Bardzo dynamicznie zestrojone zawieszenie FlexRide w ułamkach sekundy dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy oraz warunków drogowych, a nowe opony Michelin Pilot Sport 4 S na 20‑calowych obręczach kół z lekkiego stopu zapewniają doskonałą przyczepność. Inteligentny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego to unikatowe rozwiązanie w tym segmencie. Dzięki niemu nowy Opel Insignia GSi jeszcze bardziej bezpośrednio i precyzyjnie reaguje na operowanie kierownicą, oferując maksymalną stabilność dzięki doskonałej przyczepności bocznej i wzorowym właściwościom trakcyjnym. Nową ośmiobiegową automatyczną przekładnią można sterować za pomocą manetek przy kierownicy, co zachęca do jeszcze aktywniejszego stylu jazdy. Ponadto wersja GSi będzie również dostępna z nowym flagowym silnikiem wysokoprężnym Opla 2.0 BiTurbo. Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowana jednostka rozwija moc 154 kW/210 KM przy 4000 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 480 Nm już od 1500 obr./min (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC): 8,9 l/100 km w cyklu miejskim, 6,1 l/100 km poza miastem, 7,3 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 192 g/km). Insignia z nowym silnikiem BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 233 km/h.

Typowe dla Insignii nowej generacji jest połączenie lekkiej konstrukcji z nisko położonym środkiem ciężkości oraz turbodoładowanego silnika o pojemności 2 litrów, w tym nie tylko wspomnianego już diesla, ale także jednostki benzynowej 2.0 Direct Injection Turbo o mocy 191 kW/260 KM (oficjalne zużycie paliwa w wersji GSi 2.0 Direct Injection Turbo zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC): 11,2 l/100 km w cyklu miejskim, 7,1 l/100 km poza miastem, 8,6 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 197 g/km). Taka konfiguracja pozwala uzyskać wyważenie pojazdu i znakomity stosunek mocy do masy. Cechy te przekładają się na uzyskiwane osiągi. „Nowa Insignia GSi z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.0 okrążyła Północną Pętlę Nürburgring szybciej niż mocniejsza Insignia OPC poprzedniej generacji” — powiedział Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportu samochodowego, podsumowując przeprowadzony test. Stało się tak między innymi dlatego, że trójbryłowa GSi jest o 160 kilogramów lżejsza od analogicznej Insignii OPC z silnikiem 2.8 V6 Turbo. Jak sportowiec bez grama zbędnej tkanki tłuszczowej.

Takie parametry zasługują na specjalną oprawę. Dzięki dużym, chromowanym wlotom powietrza z przodu i zgrabnemu tylnemu pasowi zapewniającemu odpowiednią siłę dociskającą tylną oś, wygląd GSi dorównuje jej osiągom. Całości dopełniają skórzane, zintegrowane sportowe fotele z atestem AGR (skonstruowane specjalnie na potrzeby wersji GSi), sportowa kierownica obszyta skórą i aluminiowe pedały.

Opel Insignia Country Tourer: wytrzymały pancerz, wygodne wnętrze

Gamę Insignii na IAA uzupełnia Opel Insignia Country Tourer. Kolejna flagowa odmiana Insignii zwraca uwagę szczególnym, surowym urokiem i eleganckimi dodatkami. Srebrna osłona podwozia optycznie obniża samochód, podkreślając jego solidną sylwetkę. Surowości dodają również plastikowe czarne panele ochronne w dolnej części nadwozia i na nadkolach. W podobnym przygodowym stylu utrzymany jest tył samochodu — srebrna płyta osłonowa i oprawy dwóch końcówek wydechu sprawiają, że nadwozie wydaje się jeszcze szersze niż w rzeczywistości.

20 milimetrów dodatkowego prześwitu, a także napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego Twinster oraz nowe pięciowahaczowe tylne zawieszenie kuszą, aby opuścić asfaltowe drogi. Country Tourer, podobnie jak GSi, również będzie oferowana z flagowym dieslem 2.0 BiTurbo (oficjalne zużycie paliwa Country Tourer 2.0 BiTurbo zgodnie z NEDC: 8,9–8,8 l/100 km w cyklu miejskim, 6,0–5,9 l/100 km poza miastem, 7,2–7,1 l/100 km w cyklu mieszanym, oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 191–188 g/km).

Surowa i wszechstronna nowa Insignia Country Tourer jest przede wszystkim niezwykle praktyczna — między innymi dzięki klapie bagażnika z opcjonalnym sterowaniem czujnikami, standardowym relingom dachowym oraz licznym ultranowoczesnym systemom wspomagającym kierowcę, systemom łączności i rozwiązaniom podnoszącym komfort.

Opel Exclusive: Twój samochód może być absolutnie wyjątkowy

Po wiosennej zapowiedzi na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie pierwszą Insignię z wykończeniem Opel Exclusive można zobaczyć na targach IAA we Frankfurcie. Koncepcja personalizacji umożliwia klientom wybór dokładnie takiego koloru nadwozia, jaki sobie wymarzą. Obecnie oprócz standardowej palety dostępne jest 15 dodatkowych lakierów, ale już w najbliższych miesiącach Opel zaoferuje nieograniczony wybór. Kolor oczu córki, a może kopia lakieru zabytkowego auta, z którym Insignia będzie sąsiadowała w garażu — w przyszłości każdy odcień będzie mógł posłużyć za wzór koloru przygotowanego na indywidualne zamówienie klienta. O ile w standardowej Insignii nie brakuje chromowanych dodatków, o tyle pakiet High Gloss Black nadaje wersji Exclusive efektowny sportowy wygląd: wiele elementów, w tym listwa na osłonie chłodnicy, kontury szyb bocznych i oprawy lusterek, jest polakierowanych na czarno. Uzupełnieniem tego stylu są obręcze kół z lekkiego stopu dostępne w różnych wzorach. Oferta Exclusive już niedługo zostanie rozszerzona o kolejne opcje, takie jak nowe rodzaje skórzanej tapicerki i detale wykończenia wnętrza — a wszystko po to, aby każdy samochód był tak wyjątkowy, jak gust jego właściciela. Ponadto każdy Opel Insignia w wersji Exclusive wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującymi między innymi: system Navi 900 IntelliLink z ośmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym, pochłaniające ciepło szyby Solar Protect oraz rewolucyjne adaptacyjne reflektory matrycowe IntelliLux LED®.

Opel Astra CNG: wyjątkowo oszczędny bestseller

Dwa lata temu Astra najnowszej generacji zadebiutowała na IAA, wprowadzając do klasy kompaktowej takie innowacyjne wyznaczniki trendów, jak adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED®. Dzięki nowoczesnej technologii, wyjątkowo dynamicznej stylizacji i najwyższemu komfortowi pięciodrzwiowa Astra hatchback oraz kombi Sports Tourer błyskawicznie uzyskały status bestsellerów i zdobyły tytuł „Samochodu Roku 2016” w Europie.

Na tegorocznych targach IAA debiutuje Astra CNG z silnikiem przystosowanym do zasilania alternatywnym paliwem — sprężonym gazem ziemnym. Nowa odmiana napędzana gazem ziemnym jest nie tylko wyjątkowo wydajna, ale także oszczędna. Przykładowo, w Niemczech dzięki ulgom podatkowym, które według zapewnień władz tego kraju mają obowiązywać do 2026 roku, paliwo to jest znacznie tańsze od benzyny. Montowany w Astrze CNG turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 81 kW/110 KM jest zoptymalizowany pod kątem spalania gazu ziemnego, biogazu lub mieszanki obu tych gazów w dowolnych proporcjach. Po wyczerpaniu 19‑kilogramowego (117,5 litra) zapasu gazu z dwóch zbiorników „typu 4” wykonanych z kompozytu włókna węglowego, Astra CNG może kontynuować jazdę na benzynie z rezerwowego zbiornika o pojemności 13,7 litra aż do następnej stacji z dystrybutorem gazu.

Opel Vivaro Tourer i Life: komfortowy duży van do podróży służbowych i rekreacyjnych

Ostatnia, chociaż nie mniej ważna premiera na IAA to nowe osobowe vany Vivaro Tourer i Vivaro Life. Dzięki licznym możliwościom konfiguracji Vivaro już jest najpopularniejszym użytkowym Oplem. Wprowadzenie nowych, wyjątkowo komfortowych i wszechstronnych odmian osobowych otwiera nowy rozdział w historii tego wielofunkcyjnego vana. Wszystkie nowości mają pierwszorzędne wyposażenie i oferują komfort porównywalny samochodami osobowymi, w tym różnorodne konfiguracje foteli oraz innowacyjne technologie i systemy wspomagające prowadzenie pojazdu, takie jak tempomat z ogranicznikiem prędkości w standardzie.

Nowy Vivaro Tourer idealnie sprawdzi się jako salonik biznesowy pierwszej klasy. Zamocowany na prowadnicach drugi rząd foteli z funkcją „Easy Entry” można odwrócić o 180 stopni, tworząc przestrzeń sprzyjającą rozmowie. Ten przestronny van może stać jeszcze bardziej komfortowy dzięki dwóm opcjonalnym fotelom obracanym o 360 stopni i składanemu stolikowi. Laptopy i inne urządzenia mobilne można z łatwością podłączyć do portów USB i gniazda 220 V. Oświetlenie LED w podsufitce skutecznie rozjaśnia wnętrze. Vivaro Tourer wyróżnia się też wyglądem zewnętrznym, podkreślonym lakierowanymi na czarno klamkami drzwi i tylnej klapy, przyciemnianymi szybami i 17‑calowymi obręczami kół ze stopów lekkich.

Z kolei Vivaro Life to idealny kempingowo-rekreacyjny van. Jego właściciel może po prostu ruszyć przed siebie i zatrzymać się wszędzie tam, gdzie ma ochotę — nawet na noc. Dzięki przemyślanemu i wielofunkcyjnemu wyposażeniu Vivaro Life doskonale nadaje się na wycieczkę z całą rodziną lub spontaniczny weekend we dwoje. Oferowane w standardzie obrotowe fotele w drugim rzędzie i przesuwana, montowana na prowadnicach kanapa w trzecim rzędzie, którą dzięki pomysłowemu mechanizmowi można błyskawicznie przekształcić w wygodne łóżko, pomagają w ciągu kilku sekund zamienić luksusowego vana w przytulne miejsce do spania o najwyższym w tej klasie komforcie. W opcji dostępne są mocno przyciemniane szyby, składany stół pomiędzy drugim i trzecim rzędem oraz dodatkowe ogrzewanie postojowe, zapewniające komfortową temperaturę nawet w zimie.

Vivaro Life, podobnie jak jego krewniak Vivaro Tourer, ma standardowe pełne wykończenie wnętrza z oświetleniem sufitowym LED, portami USB i gniazdkiem elektrycznym w przedziale pasażerskim. Klimatyzacja sterowana manualnie lub automatyczna, asystent parkowania i wiele innych elementów wyposażenia również oferowane są w standardzie — podobnie jak komfort dla kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Mogą się oni cieszyć relaksującą jazdą dzięki regulowanym w sześciu kierunkach fotelom z podłokietnikami, podparciem odcinka lędźwiowego i bocznym poduszkom powietrznym.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

[1] Do korzystania z usług OnStar wymagana jest aktywacja i założenie konta w OnStar Europe Ltd. Po zakończeniu okresu próbnego usługa jest płatna. Usługa bezprzewodowej łączności z Internetem, hotspot Wi-Fi jest niedostępna w Polsce w chwili publikacji niniejszej informacji. Korzystanie z punktu dostępu do Internetu Wi-Fi wymaga posiadania konta u wskazanego operatora sieci. Możliwość korzystania z poszczególnych usług zależy od zasięgu i dostępności sieci komórkowej. Ograniczenia i opłaty związane z usługami podano na stronie opel.pl.

[2] Przez Booking.com. Wymagane podanie adresu e‑mail i numeru karty kredytowej.

[3] Przez serwis Parkopedia.