loading
  • 32 segmenty diod LED zamieniają „noc w dzień” bez oślepiania innych użytkowników drogi
  • Nowe funkcje: punktowe źródło światła pozwalające wydłużyć zasięg świateł drogowych i udoskonalona funkcja doświetlania zakrętów
  • Nowy Opel Insignia urzeczywistnia wizję oświetlenia zaprezentowaną w modelu koncepcyjnym Monza Concept

Rüsselsheim. Matrycowe reflektory LED IntelliLux® kolejnej generacji debiutują w nowym Oplu Insignia. Udoskonalona i jeszcze bardziej zaawansowana wersja nagradzanej matrycowej technologii oświetlenia, zaprezentowanej po raz pierwszy w modelu Astra, oferuje teraz dodatkowe funkcje, zapewniające jeszcze lepszą widoczność po zmroku.

Eksperci pracujący nad zewnętrznym oświetleniem pojazdów w firmie Opel byli zachwyceni, kiedy koncepcyjny model Monza, zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2013 roku, został określony przez dyrektora generalnego Opla, dr. Karla-Thomasa Neumanna, jako zapowiedź przyszłych pojazdów marki.

Jak się okazało, wprowadzali oni właśnie ostatnie poprawki do adaptacyjnych matrycowych reflektorów LED IntelliLux® w Astrze K. Nagrodzone już po debiucie bestsellera Opla rozwiązanie, składa się z 16 segmentów diod LED – po 8 z każdej strony – i automatycznie, w sposób ciągły, dostosowują długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze.

Podziwiając Monzę Concept, fachowcy od oświetlenia w firmie Opel zastanawiali się nad sposobem dopasowania innowacyjnej matrycowej technologii oświetlenia do superwąskich reflektorów Insignii następnej generacji.

Wsparciem dla specjalistów od oświetlenia Opla oraz korzyścią dla przyszłych nabywców Nowej Insignii był błyskawiczny rozwój technologii LED. W okresie prac nad Astrą rozmiary diod zmniejszały się, a ich moc rosła. Inżynierowie Wsparciem dla specjalistów od oświetlenia Opla oraz korzyścią dla przyszłych nabywców Nowej Insignii był błyskawiczny rozwój technologii LED. W okresie prac nad Astrą rozmiary diod zmniejszały się, a ich moc rosła. Inżynierowie Opla wykorzystali to w pełni, umieszczając w Nowej Insignii dwa razy więcej segmentów diodowych (32) niż w Astrze.

Większa liczba segmentów diodowych pozwala na bardziej płynne i precyzyjne ruchy snopa światła. Tym samym adaptacyjne matrycowe reflektory LED IntelliLux® w Nowej Insignii generują jeszcze mocniejszą i większą wiązkę światła.

„Od kierowców Astry wiemy, jak bardzo cenią sobie zalety matrycowych reflektorów IntelliLux® – mówi Ingolf Schneider, kierownik działu technologii oświetlenia zewnętrznego w Grupie Opel. „Teraz, wraz z Nowym Oplem Insignią, wprowadzamy na rynek drugą generację tej przełomowej technologii, jeszcze bardziej zaawansowaną i oferującą nowe funkcje poprawiające widoczność po zmroku”.

Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory w Insignii w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skrętu kierownicy, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu.

Kolejną cechą poprawiającą widoczność w Nowej Insignii jest punktowe źródło światła, pozwalające na zwiększenie zasięgu świateł drogowych aż do 400 metrów.

Adaptacyjne reflektory matrycowe LED IntelliLux®, mimo pokrewieństwa z rozwiązaniami zastosowanymi w futurystycznym i wizjonerskim modelu Monza Concept, są bardzo proste w obsłudze. Gdy tylko pojazd opuści miasto, reflektory automatycznie włączają się i nieustannie dostosowują długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, jazda na autostradzie czy pokonywanie zakrętu lub łuku drogi. W ten sposób system oświetlenia Nowej Insignii dosłownie zamienia noc w dzień bez oślepiania innych użytkowników drogi.

Do góry