loading
  • „Najlepszy z najlepszych”: nagroda Niemieckiej Rady Wzornictwa za najbardziej udany stylistycznie samochód studyjny 2016 roku
  • Misja Astra: wydarzenie dla dealerów uznane za „najlepsze z najlepszych” w konkursie Automotive
    Brand 2016
  • Cyfrowa łączność: dodatkowe nagrody za system OnStar i mobilny konfigurator
  • Raport J.D. Power: bardzo dobre wyniki modeli Opel ADAM, Mokka i Insignia
  • Auto Test Winners 2016: Opel Insignia pierwszy w swojej klasie
Rüsselsheim. Opel GT Concept, gwiazda tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, stanowi kontynuację silnej tradycji marki w projektowaniu samochodów koncepcyjnych i jest przykładem awangardowego wzornictwa w najczystszej formie. Samochód zyskał uznanie Niemieckiej Rady Wzornictwa, organizatora prestiżowego konkursu „Automotive Brand”.
 
 Decyzją znamienitego jury futurystyczny samochód pojazd został uhonorowany tytułem „Najlepszy z najlepszych” w kategorii „Koncepcje”. Opel otrzymał także trzy inne pierwsze nagrody: pokaz dla dealerów „Misja Astra” został uznany za „najlepszy z najlepszych”, a osobisty opiekun kierowcy OnStar i nowy konfigurator na urządzenia mobilne zwyciężyły w kategoriach „Przyszłość mobilności” oraz „Rozwiązania cyfrowe”.

Mark Adams, wiceprezes Opla ds. projektowania, odbierze nagrodę dla Opla GT Concept 29 września na Salonie Samochodowym w Paryżu. „GT Concept to samochód marzeń, w którym Opel na nowo zinterpretował swoją filozofię wzornictwa, wyrażającą «artystyczny kunszt i niemiecką precyzję». Reakcje przerosły nasze najśmielsze oczekiwania.  Wraz z moim zespołem jesteśmy dumni, że owoc naszych prac został uhonorowany nagrodą «Automotive Brand» dla najlepszego samochodu koncepcyjnego 2016 roku” – powiedział Mark Adams.

GT Concept, zaprezentowany po raz pierwszy na marcowym Salonie Samochodowym w Genewie, nawiązuje do tradycji kultowego sportowego coupé, czyli pierwszego Opla GT, a jednocześnie wyznacza trendy dalszego rozwoju marki. Imponujący model o muskularnej sylwetce zapowiada przyszłą stylistykę Opla: odważną, emocjonalną i sportową. Studyjny samochód o kompaktowych wymiarach jest awangardowy, a jednocześnie minimalistyczny.

Trzy pierwsze nagrody za innowacyjność

Nagrodzie za wzornictwo towarzyszyły trzy wyróżnienia w dziedzinie marketingu. Jury przyznało firmie nagrodę „Najlepsze z najlepszych” w kategorii „Wydarzenia” za Misję Astra. Tak nazywał się premierowy pokaz Nowej Astry, który Opel zorganizował dla swoich dealerów. Spędzili oni dwa dni jako „Astranauci”, nocując w 250 futurystycznych kwaterach rozstawionych na pustkowiu w hiszpańskich górach Sierra Nevada.

„Chcemy oferować naszym dealerom coś odmiennego, dlatego też wpadliśmy na naprawdę niezwykły pomysł prezentacji Nowej Astry. Dzięki przypominającemu krajobraz księżycowy miasteczku namiotowemu, zlokalizowanemu przy torze wyścigowym, stworzyliśmy wydarzenie, którego nie można przeliczyć na żadne pieniądze” – powiedziała Tina Müller, dyrektor ds. marketingu Opla, ciesząc się z faktu, że ta odważna koncepcja marketingowa zrobiła wrażenie nie tylko na dealerach marki, ale także jurorach konkursu „Automotive Brand”.

Ponadto osobisty opiekun kierowcy OnStar zdobył pierwszą nagrodę w kategorii „Przyszłość mobilności”. Jury podkreśliło też znaczenie digitalizacji, przyznając firmie Opel kolejną nagrodę w konkursie – za mobilny konfigurator, który umożliwia klientom spersonalizowanie wybranego modelu Opla na urządzeniach przenośnych niemal w każdym miejscu.


„Automotive Brand” jest międzynarodowym konkursem dla marek motoryzacyjnych w dziedzinie wzornictwa. Niemiecka Rada Wzornictwa, powołana w 1953 roku jako fundacja, nagradza produkty i kampanie komunikacyjne wyróżniające się pod względem stylistycznym oraz stara się zwracać uwagę na fundamentalne znaczenie wzornictwa marek w branży motoryzacyjnej.

To nie koniec dobrych wiadomości. W największej ankiecie badającej zadowolenie nabywców samochodów w Niemczech — J.D. Power Vehicle Dependability Study (VDS) — miejski Opel ADAM uzyskał najwyższą punktację. Opel Insignia zajął bardzo dobre czwarte miejsce w segmencie samochodów klasy średniej, a Opel Mokka zdobył brązowy medal w mocno konkurencyjnej klasie kompaktowych SUV ów. W ankiecie J.D. Power ocenianych jest 24 producentów i 68 modeli samochodów.

 

„Zadowolenie klientów i jakość naszych pojazdów traktujemy priorytetowo” — powiedział Jürgen Keller, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej Opla w Niemczech. „Doskonałe wyniki w tegorocznym raporcie J.D. Power nie tylko napełniają nas dumą, ale także motywują do dalszej poprawy z każdym nowym modelem”. W tym roku na pytania internetowej ankiety J.D. Power odpowiedziało 15 453 użytkowników samochodów.

W ankiecie mogli wziąć udział respondenci użytkujący dany pojazd od co najmniej 2 lat. Pytania dotyczyły jakości i trwałości, wyglądu oraz kosztów eksploatacji. Na podstawie odpowiedzi opracowywany jest ranking, którego liderem zostaje marka lub model z najmniejszą liczbą zgłoszonych usterek.

Jeszcze jedna nagroda: Auto-Test Winners 2016

Podczas uroczystości przyznawania nagrody J.D. Power, największy europejski przewodnik dla nabywców samochodów Auto-Test ogłosił wyniki własnego plebiscytu za 2016 rok. Opel Insignia 1.6 CDTI zdobył pierwszą nagrodę za stosunek wartości do ceny w kategorii samochodów klasy średniej (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg NEDC: 4,1-3,8 l/100 km; emisja CO2: 109-99g/km). Wspólne ogłaszanie laureatów nagród Auto Test i wyników ankiety J.D. Power odbywa się od 2008 roku.

Do góry