loading
  • Przestrzeń: elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, obszerna przestrzeń bagażowa
  • Radość z jazdy: świetna dynamika i napęd 4x4 z funkcją wektorowania momentu obrotowego
  • Imponujący stylistyka: spójna dynamiczna linia nawiązująca do Opla Monzy Concept
  • Bezpieczeństwo: układ utrzymania pasa ruchu, system automatycznego hamowania awaryjnego i inne
  • Nowoczesne oświetlenie: matrycowe reflektory LED IntelliLux® najnowszej generacji „zamieniają noc w dzień”
  • Doskonała komunikacja: system multimedialny IntelliLink i osobisty opiekun kierowcy OnStar z usługą rezerwacji hotelu i wyszukania parkingu
  • Przytulne wnętrze: podgrzewana szyba przednia, kierownica oraz przednie i tylne siedzenia
  • Już wkrótce: światowa premiera w marcu w Genewie, rozpoczęcie przyjmowania zamówień jeszcze w lutym

Rüsselsheim. Nowy Opel Insignia Sports Tourer jest w doskonałej formie. Jak przystało na flagowy model, przestronne nadwozie o usportowionych kształtach nawiązujących do nadwozia typu coupé, oferuje wzorowy poziom bezpieczeństwa. Druga generacja Insignii imponuje niezwykłą sylwetką, bagażnikiem o pojemności do 1 640 litrów oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak matrycowe
reflektory LED IntelliLux®, ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę czywyświetlacz projekcyjny kierowcy HUD (Head‑up Display). Insignia, jak każdy Opel, jest wyposażona w pierwszorzędne opcje łączności, pozwalające na integrację smartfona z pokładowym systemem multimedialnym, a osobisty opiekun kierowcy OnStar udostępnia nowe usługi, na przykład pomoc w rezerwacji hotelu. Nowy flagowy model jest również pierwszym samochodem produkowanym w Rüsselsheim z 8-biegową automatyczną przekładnią, panoramiczną kamerą 360° i inteligentnym napędem 4x4 z funkcją aktywnego wektorowania momentu obrotowego. Nowy Opel Insignia Sports Tourer oficjalnie zadebiutuje już 7 marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a przyjmowanie zamówień rozpocznie się jeszcze w lutym.

Nowy Opel Insignia Sports Tourer jest nawet o 200 kilogramów lżejszy od poprzednika — w zależności od zespołu napędowego i wersji wyposażenia. Zmniejszenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i efektywnej konstrukcji nadwozia. W połączeniu z niżej osadzonym fotelem kierowcy przekłada się to na odczuwalnie udoskonaloną dynamikę jazdy — jeszcze nigdy duże kombi z Rüsselsheim nie było tak zwrotne.

 

„Nasz nowy flagowy model jest bogato wyposażony w nowoczesne technologie. Rozwiązania oferowane w przystępnych cenach wspomagają bezpieczną i komfortową jazdę. Wyjątkowo przestronne wnętrze zaspokoi zróżnicowane oczekiwania użytkowników, czy to w podróży służbowej, czy podczas wyjazdu wakacyjnego z rodziną. To samo można powiedzieć o wrażeniach z jazdy i dynamice. Lżejszy od poprzednika model może być wyposażony w adaptacyjny układ jezdny FlexRide najnowszej generacji, dostosowujący się do stylu jazdy kierowcy” — powiedział dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann.

 

Nowoczesne systemy wspomagające kierowcę: większy komfort i bezpieczeństwo

W Nowej Insignii Sports Tourer odnajdziemy te same wiodące rozwiązania, które zastosowano w wersji Grand Sport. Do najważniejszych z nich należy kolejna, udoskonalona generacja matrycowych przednich reflektorów LED IntelliLux®. Wśród systemów wspomagających bezpieczną jazdę znajdziemy m.in. układ utrzymania pasa ruchu (LKA) korygujący tor jazdy. Nowa Insignia jest również pierwszym Oplem z aktywną pokrywą silnika. W przypadku kolizji maska unosi się w ciągu kilku milisekund, aby zwiększyć odległość od twardych elementów, ograniczając w ten sposób ryzyko poważnych urazów u pieszego.

 

Opcjonalne ergonomiczne fotele, certyfikowane przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — Akcja na rzecz Zdrowych Pleców), z funkcją masażu, wentylacji i pamięci ustawień zapewniają jeszcze wyższy komfort jazdy. Ponadto dwa skrajne miejsca na tylnej kanapie mogą być podgrzewane — podobnie jak przednia szyba. Opcjonalne panoramiczne okno dachowe wpuszcza do wnętrza Insignii więcej naturalnego światła. Oczywiście korzystanie z bagażnika także jest bardzo wygodne i...  bezdotykowe. Wystarczy wykonać pod zderzakiem odpowiedni ruch stopą przypominający kopnięcie, aby otworzyć, a potem zamknąć klapę bagażnika.

 

Miła dla oka: Insignia Sports Tourer inspirowana modelem koncepcyjnym Monza Concept

Stylistycznie Nowa Insignia Grand Sport nawiązuje do koncepcyjnego modelu Opla Monza Concept. Jeszcze bliższe pokrewieństwo można dostrzec w Insignii Sports Tourer. Mimo nieznacznie wydłużonego nadwozia (do 4 986 mm) nowość rynkowa prezentuje się dużo zgrabniej i bardziej sportowo. Jest to zasługą między innymi rozstawu kół wydłużonego o 11 mm, wydatnej osłony chłodnicy oraz kształtu reflektorów inspirowanego Monzą Concept. Mocną sylwetkę samochodu podkreśla także rozstaw osi zwiększony o 92 mm, do 2 829 mm, oraz przedni zwis skrócony o 30 mm. Charakterystyczne dla marki przetłoczenie w kształcie ostrza, rozciągające się od przednich drzwi ku tyłowi nadwozia, „przeciąga” wzrok obserwatora wzdłuż przepięknej sylwetki Insignii. Chromowana listwa ozdobna poprowadzona wzdłuż linii okien bocznych dynamicznie zachodzi na klosze tylnych świateł LED, optycznie wydłużając i obniżając sportową sylwetkę Insignii Sports Tourer o wysokości zaledwie 1 483 mm.

 

Pokrewieństwo Insignii Sports Tourer z Monzą Concept jest szczególnie widoczne w tylnej części nadwozia. Delikatne linie nadają lekkości, a wąskie lampy LED z podwójnym motywem skrzydła sprawiają, że samochód wydaje się szerszy. Tak oto zaawansowana estetyka Monzy Concept nabrała realnych kształtów w seryjnym modelu.

Łatwość załadunku: drzwi bagażnika otwierane ruchem stopy

Sports Tourer nowej generacji nie tylko wygląda bardziej elegancko i sportowo, ale jest też bardziej praktyczny. Zwis między zderzakiem a bagażnikiem został skrócony, a nowo zaprojektowana, wysoko otwierana klapa bagażnika ułatwia dostęp do obszernej przestrzeni w środku, która pomieści duże gabarytowo przedmioty, na przykład kojec dla psa. Bagażnik jest dłuższy o 97 mm — po złożeniu tylnych siedzeń mierzy aż 2 005 mm. Maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej Nowej Insignii Sports Tourer wynosi 1 640 l, czyli o ponad 100 l więcej w porównaniu z dotychczasowym modelem.


Ogromnym ułatwieniem przy załadunku jest funkcja otwierania drzwi ruchem stopy, bez użycia rąk. Wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem (sylwetka pojazdu wyświetlana na podłożu wskazuje właściwe miejsce), aby otworzyć a następnie zamknąć bagażnik. Ponadto klapa jest wyposażona w ogranicznik wysokości otwarcia, ułatwiający jej podniesienie w niskich pomieszczeniach i zapobiegający  niepożądanym zderzeniom z przeszkodami. Wysokość unoszenia klapy można zaprogramować. Powyższe  nie oznacza, że zrezygnowano z tradycyjnych sposobów otwierania: kierowca ma oczywiście do dyspozycji przełącznik w kabinie, przycisk na tylnej klapie lub pilot zdalnego sterowania.


Opcjonalna funkcja składania oparć tylnej kanapy na płasko w proporcji 40/20/40 umożliwia elastyczne powiększanie przestrzeni bagażowej jednym przyciskiem. Opcjonalne akcesoria FlexOrganizer ułatwiają bezpieczne zamocowanie przewożonego bagażu i utrzymanie porządku w bagażniku. Praktyczna, podnoszona do góry osłona pozwala ukryć zawartość bagażnika przed ciekawskimi spojrzeniami.

Relaks i wygoda: komfort i opcje łączności dla kierowcy i pasażera

Dbałość o szczegóły łatwo dostrzec także w przedziale pasażerskim. Ilość miejsca nad głową zwiększono o 31 mm, na wysokości ramion — o 25 mm, na poziomie bioder — o 27 mm. Luksusowym dodatkiem może być opcjonalne panoramiczne okno dachowe o wymiarach 1 400 x 860 mm, sięgające aż nad głowy pasażerów tylnej kanapy. Po raz pierwszy skrajne tylne siedzenia Insignii mogą być podgrzewane.

Kokpit został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o kierowcy. W Nowej Insignii Sports Tourer siedzi on niżej w porównaniu z poprzednim modelem i jest otoczony przyrządami oraz konsolą centralną, jak w centrum dowodzenia. Przejrzyste linie i wyprofilowane powierzchnie, utrzymane w typowej dla Opla konwencji stylistycznej, nadają wnętrzu elegancki charakter. Bezramkowy ekran dotykowy systemu IntelliLink, delikatnie wychylony w stronę kierowcy, wyróżnia się szczególną estetyką. Wieloma funkcjami steruje się właśnie przez ekran dotykowy, co ułatwia obsługę. Interfejs podzielono na trzy strefy szybkiej i intuicyjnej regulacji wybranych ustawień: górna do sterowania najważniejszymi funkcjami systemu multimedialnego, środkowa do sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem, a dolna do obsługi systemów wspomagających kierowcę. Taki wyraźny podział sprawia, że kierowca i pasażer nie muszą przebijać się przez kolejne poziomy menu na ekranie dotykowym, aby dotrzeć do najczęściej używanych funkcji.

Jak każdy model Opla Insignia zapewnia dostęp do rozrywki na wysokim poziomie i kompleksową łączność zapośrednictwem nowoczesnych systemów multimedialnych IntelliLink, współpracujących z najnowszymi  interfejsami projekcji ekranu Apple CarPlayTM i Android AutoTM1. Oprócz integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym baterię telefonu można teraz także bezprzewodowo ładować. Oczywiście kierowca  może korzystać również z usług łączności i wsparcia pokładowego opiekuna kierowcy OnStar2, oferującego takie usługi jak automatyczna reakcja na zderzenie czy pomoc w przypadku kradzieży pojazdu. Wraz z Nową Insignią wprowadzona zostanie także nowa usługa osobistego asystenta, w ramach której doradca OnStar będzie mógł pomóc w rezerwacji pokoju w wybranym hotelu czy wskazaniu parkingu. W przyszłości OnStar zaoferuje również punkt dostępu do internetu hotspot Wi-Fi3, z możliwością podłączenia nawet 7 urządzeń jednocześnie.


W opcjonalnych, ergonomicznych przednich fotelach AGR Insignii, poza szerokim zakresem ich regulacji, udostępniono również elektryczną regulację bocznych segmentów fotela oraz funkcję masażu, pamięci ustawień i wentylacji. Pasażerowie podróżujący z tyłu również mogą liczyć na wyższy komfort dzięki opcjonalnemu ogrzewaniu skrajnych siedzeń. Podgrzewana szyba ułatwia szybkie usunięcie szronu i lodu.

 

Technologia najwyższej klasy: reflektory matrycowe LED IntelliLux®, panoramiczna kamera 360°, układ utrzymania pasa ruchu

Jednym z ważniejszych systemów jest druga generacja innowacyjnych i nagradzanych, adaptacyjnych matrycowych reflektorów LED IntelliLux®, których skonstruowanie było możliwe dzięki postępowi w technologii LED oraz kolejnym rozwiązaniom opracowanym przez inżynierów Opla. Moduł świateł  drogowych składa się teraz z 32 segmentów diod LED ułożonych w poziomie wzdłuż bardzo wąskich reflektorów Insignii. Większa liczba  diodowych segmentów umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne dostosowanie kształtu wiązki światła do sytuacji na drodze oraz szybsze i bardziej płynne przechodzenie między poszczególnymi trybami oświetlenia. Przekłada się to na poprawę jakości rozłożenia strumienia światła i jego intensywności
oraz na szybszą reakcję. Aby poprawić widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory w innowacyjną funkcję aktywnego doświetlania łuku. W zależności od kąta skręcania pojazdu intensywność światła emitowanego przez segmenty diod LED oświetlające wewnętrzną stronę łuku rośnie, aby lepiej doświetlić tor jazdy, natomiast światła po zewnętrznej
stronie łuku są przyciemniane. Ponadto specjalny punktowy reflektor LED w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów.

Przykładowe systemy wspomagające kierowcę:

  • Wyświetlacz projekcyjny kierowcy HUD (Head-up Display): informacje o prędkości, znakach drogowych, ustawieniach ogranicznika prędkości i wskazówki nawigacji są wyświetlane na szybie przedniej, na linii wzroku kierowcy.
  • Kamera 360°: system czterech kamer umieszczonych z każdej strony pojazdu, umożliwia wyświetlenie widoku 360 stopni z góry, co znacznie ułatwia parkowanie.
  • Adaptacyjny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control): mierzy odległość od pojazdu poprzedzającego i dostosowuje prędkość jazdy. W przypadku gwałtownego zmniejszenia się tej odległości ACC inicjuje hamowanie awaryjne.
  • Układ utrzymania pasa ruchu LKA (Lane Keep Assist) z funkcją automatycznej korekty toru jazdy i układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW (Lane Departure Warning): delikatnym ruchem kierownicy (i sygnałem dźwiękowym układu LDW w razie potrzeby) sygnalizuje kierowcy niezamierzoną zmianę pasa ruchu.
  • System ostrzegania o zbliżającym się z tyłu pojeździe RCTA (Rear Cross Traffic Alert): czujniki radarowe w tylnym zderzaku wykrywają obiekty zbliżające się do samochodu w odległości do 20 metrów i pod kątem 90 stopni z tyłu i z boku wycofującego się pojazdu. Funkcja ta jest szczególnie przydatna w trakcie cofania na parkingu przy ograniczonej widoczności.
 

Czysta przyjemność z jazdy: napęd 4x4 z układem wektorowania momentu obrotowego
i szeroki wybór jednostek napędowych

Nowy inteligentny system napędu 4x4  z aktywnym wektorowaniem momentu obrotowego ATV (Active Torque Vectoring) należy do najnowocześniejszych w tej klasie pojazdów. Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy jest przekazywany na tylne koło zewnętrzne, aby ograniczyć podsterowność i poprawić precyzję prowadzenia. System reaguje w ułamku sekundy na naciśnięcie pedału przyspieszenia, gwarantując zachowanie lepszej stabilności i ułatwiając zapanowanie nad kierunkiem jazdy w każdej sytuacji.

Udoskonalony adaptacyjny układ jezdny FlexRide zapewnia optymalne właściwości jezdne w każdych warunkach. System dostosowuje charakterystykę pracy amortyzatorów, układu kierowniczego, przepustnicy oraz punkty zmiany przełożenia (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) — niezależnie lub zgodnie z wybranym przez kierowcę trybem jazdy: Standard, Sport lub Tour. Nowy centralny moduł sterujący DMC (Drive Mode Control) decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Jego zadaniem jest stałe analizowanie danych pochodzących z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznawanie indywidualnego stylu jazdy danego kierowcy.

W chwili rozpoczęcia przyjmowania zamówień Insignia Sports Tourer będzie dostępna z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz przekładniami najnowszej generacji, m.in. z wysoce efektywną 8-biegową przekładnią automatyczną. Charakteryzuje się ona najwyższą w tej klasie kulturą zmiany przełożeń i początkowo będzie montowana wyłącznie w samochodach z napędem 4x4.

 
Do góry