loading
  • Grand – po angielsku wspaniały, dostojny
  • Wspaniała stylistyka: elegancka sylwetka i znakomite właściwości aerodynamiczne w stylu dużego coupé
  • Wspaniała lekkość: nawet o 175 kilogramów mniej niż dotychczasowy model
  • Wspaniała technologia: najbardziej zaawansowany w tej klasie system napędu na wszystkie koła
  • Wspaniałe innowacje: nowa generacja matrycowych reflektorów LED IntelliLux®
  • Wspaniały komfort: fotele z certyfikatem AGR
  • Wspaniałe usługi: szersza gama usług osobistego opiekuna kierowcy OnStar
  • Wielka premiera: prezentacja modelu na najbliższym Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2017 r.

Rüsselsheim. Uwaga! Nadjeżdża Nowy Opel Insignia Grand Sport! Już pierwsze spojrzenie na nowy flagowy model Opla nie pozostawia wątpliwości, że w pełni zasługuje on na swoją nazwę. Insignia Grand Sport — następca Insignii pierwszej generacji, Samochodu Roku
2009, sprzedanego dotychczas w liczbie ponad 900 000 egzemplarzy — opiera się na zupełnie nowej architekturze. Rozstaw osi wydłużono o 92 mm, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Ta zmiana pozwoliła też projektantom nadać Nowej Insignii Grand Sport znakomite, sportowe proporcje: optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości, ma smukłą i dynamiczną sylwetkę coupé, a przy tym nie brakuje mu dostojności charakterystycznej dla pojazdów klasy wyższej. Na uwagę zasługuje także wiodący w klasie współczynnik oporu aerodynamicznego CD, wynoszący zaledwie 0,26. We wnętrzu Insignia Grand Sport zachwyca smukłą deską rozdzielczą, która zdaje się blisko otaczać kierowcę. Pozycja fotela obniżona o 3 centymetry zapewnia bardziej intensywne i bezpośrednie wrażenia z jazdy.

Nowa Insignia Grand Sport nie tylko prezentuje się bardziej dynamicznie – jest taka w rzeczywistości. Podobnie jak w przypadku Opla Astry, przy projektowaniu Nowej Insignii wiele uwagi poświęcono wydajności. Zoptymalizowana konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu aż o nawet 175 kilogramów, z pożytkiem dla precyzji prowadzenia i zwrotności. Nowe rozwiązania technologiczne, takie jak napęd 4x4 z najnowocześniejszym w tym segmencie systemem aktywnego rozdziału momentu obrotowego ATV (Active Torque Vectoring) czy nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna, pozwalają kierowcy w pełni wykorzystać atuty samochodu. Ponadto Insignia Grand Sport jest wyposażona w szereg technologii najwyższej klasy, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz jeszcze bardziej relaksujące i komfortowe. Wykorzystując doświadczenia z uznanym już systemem matrycowego oświetlenia w technologii LED, wprowadzonego w Astrze, inżynierowie Opla opracowali drugą generację matrycowych reflektorów LED IntelliLux® dla Insignii. Reflektory w tym samochodzie reagują jeszcze szybciej, działają z jeszcze większą precyzją i świecą z jeszcze większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg nawet do 400 metrów. Układ utrzymania pasa ruchu LKA (Lane Keep Assist) z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz projekcyjny kierowcy HUD (Head-up display), kamera 360°, ergonomiczne fotele AGR, podgrzewane fotele przednie i tylne czy podgrzewana szyba przednia to elementy dodatkowo zwiększające wygodę użytkowania i komfort podróżowania Nową Insignią. Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć nowoczesnego systemu multimedialnego IntelliLink oraz osobistego opiekuna kierowcy OnStar. Wraz z pojawieniem się na rynku Nowej Insignii opiekunowie OnStar zaczną też świadczyć nową usługę osobistego asystenta. Nowa Insignia Grand Sport dba o bezpieczeństwo nie tylko pasażerów, ale i pieszych. To pierwszy Opel z aktywną aluminiową maską silnika, która w razie kolizji w ciągu milisekund unosi się, aby zwiększyć odległość od twardych elementów, ograniczając w ten sposób ryzyko poważnych urazów u pieszego.

„Modelem Insignia Grand Sport Opel po raz kolejny dokonuje wielkiego wyczynu. W nowym flagowym  modelu oferujemy wszystkie wysoko oceniane rozwiązania sprawdzone w Astrze, w jeszcze atrakcyjniejszym wydaniu. Żaden inny samochód w klasie Insignii nie może pochwalić się tyloma supernowoczesnymi  technologiami. Skonstruowaliśmy samochód lżejszy, zwrotniejszy i zapewniający fantastyczne wrażenia  z jazdy. Naszym projektantom udało się stworzyć wyjątkowe połączenie elegancji i sportowego charakteru, którego pozazdrościć mogą nawet droższe modele wyższych klas. Nowa Insignia rzeczywiście wspięła się  na wyższy poziom. Nazwa Grand Sport pasuje do niej doskonale” — powiedział dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann.

Czyste emocje: wzornictwo inspirowane Oplem Monzą Concept

Nie bez powodu tak podziwiany koncepcyjny model Opla Monza Concept był inspiracją dla stylistyki nadwozia i wnętrza Nowej Insignii Grand Sport. Monza towarzyszyła projektantom przez cały czas pracy nad nowym flagowym Oplem. Ich zadaniem było zaprojektowanie Insignii w taki sposób, by pod względem ekskluzywnego wzornictwa, smukłej sylwetki i atletycznej prezencji dorównywała modelowi koncepcyjnemu. Efekt mówi sam za siebie. W parze z dynamiczną, smukłą sylwetką Nowej Insignii Grand Sport idzie niższa masa. Mimo że długość pojazdu (4 897 mm) zwiększyła się minimalnie w porównaniu z poprzednikiem, samo nadwozie jest lżejsze o około 60 kilogramów. W sumie masa modelu nowej generacji jest niższa o nawet 175 kilogramów od poprzednika. Rozstaw osi w zupełnie nowej architekturze podwozia został wydłużony o 92 milimetry, przednie i tylne zwisy rozsądnie skrócono, a rozstawy kół poszerzono o 11 milimetrów. W ten sposób Insignia Grand Sport zyskała proporcje zbliżone do samochodu wyższej klasy z tylnym napędem. Z rozmachem zarysowana linia dachu została obniżona o 29 milimetrów, podkreślając dynamikę atletycznej i eleganckiej sylwetki nadwozia typu coupé. Wyrazista osłona chłodnicy i wąskie reflektory przednie inspirowane Monzą Concept wizualnie poszerzają przód i nadają mu zdecydowany charakter. Osłona chłodnicy osadzona jest niżej w porównaniu z dotychczasowym modelem, co podkreśla stabilność całej bryły.

Chromowana listwa ozdobna biegnie wzdłuż górnej linii szyb bocznych, a typowa dla  nadwozia coupé linia dachu optycznie obniża samochód, akcentując jego wydłużoną sylwetkę. Przetłoczenie wzdłuż dolnej części drzwi kieruje uwagę w stronę tyłu nadwozia. Nowa Insignia Grand Sport jest tak smukła, na jaką wygląda: wzorcowy współczynnik oporu aerodynamicznego 0,26 należy do jednego z najniższych w tej klasie pojazdów.

Z tyłu przejrzyste i proste linie w połączeniu z charakterystycznymi światłami LED z motywem podwójnego skrzydła również sprawiają, że samochód wygląda na szerszy. Nowo zaprojektowane centralne światło stop w technologii LED jest zintegrowane z krawędzią dachu i nadaje tej części nadwozia nowoczesny charakter, typowy dla samochodów marek premium.

„Chcieliśmy, aby Nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania  Opla. „Na jej stylistykę składają się łagodne linie i subtelne powierzchnie połączone z ostrymi, precyzyjnymi krawędziami, uwydatniającymi dynamiczne proporcje nadwozia. Samochód wydaje się dłuższy, niższy  i szerszy niż jest w rzeczywistości i prezentuje się jak ekskluzywny model. Każdy element jego stylistyki kojarzy się z nowoczesną technologią i najwyższą precyzją. Nowa Insignia jest niezwykle atrakcyjną propozycją, dającą wrażenie obcowania z autem klasy premium”.

Dbałość o najdrobniejsze szczegóły jest widoczna również we wnętrzu. Kokpit wyraźnie odzwierciedla filozofię wzornictwa Opla, łączącą „artystyczny kunszt z niemiecką precyzją”. Panel wskaźników kierowcy cechują subtelnie rzeźbione powierzchnie, zorientowanie na kierowcę i szerokie poziome linie. Cała konstrukcja daje poczucie efektywności, precyzji i przestronności. Nową konstrukcję i zmienione proporcje docenią również osoby podróżujące na tylnych siedzeniach. Wydłużony rozstaw osi oraz zupełnie nowa koncepcja nadwozia zapewniły dodatkowe 32 milimetry miejsca na wysokości bioder, 25 milimetrów na wysokości ramion i kolan oraz 8 milimetrów więcej nad głową. Bagażnik o pojemności 490 litrów z możliwością powiększenia do 1450 litów jest równie imponujący. Kokpit został w pełni podporządkowany potrzebom kierowcy, który siedzi o 3 centymetry niżej w porównaniu z pierwszą generacją modelu. Daje mu to poczucie większej integracji z pojazdem i zapewnia bardziej sportowe, bezpośrednie i intensywne wrażenia z jazdy. Obszerna środkowa konsola jest kolejnym elementem budującym klimat klasy wyższej we wnętrzu Nowej Insignii. Przejrzyste linie i gustowne przetłoczenia, starannie wykończone miękkimi, przyjemnymi w dotyku materiałami tworzą aurę pełną komfortu i elegancji. Całości dopełnia intuicyjna i łatwa obsługa funkcjonalności pojazdu.

Wiele uwagi poświęcono elementom sterowania i interfejsowi systemu multimedialnego. Bezramkowy ekran dotykowy systemu IntelliLink wyróżnia się szczególną estetyką. Wieloma funkcjami steruje się właśnie przez ekran dotykowy, co ułatwia obsługę. Interfejs podzielono na trzy strefy szybkiej i intuicyjnej regulacji wybranych ustawień: górna do sterowania najważniejszymi funkcjami systemu multimedialnego, środkowa do sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem, a dolna do obsługi systemów wspomagających kierowcę. Taki wyraźny podział sprawia, że kierowca i pasażer nie muszą przebijać się przez kolejne poziomy menu  na ekranie dotykowym, aby dotrzeć do najczęściej używanych funkcji.

Technologie napędu zwiększające przyjemność z jazdy

Insignia Grand Sport jest tak dynamiczna, na jaką wygląda. Samochód, którego oficjalną premierę rynkową zaplanowano na przyszły rok, będzie dostępny z szeroką gamą turbodoładowanych silników i skrzyń biegów najnowszej generacji. Nowością w ofercie będzie wysoce wydajna ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym. To, co ją wyróżnia, to niezwykle wysoki komfort zmiany przełożeń. Początkowo będzie ona dostępna tylko w połączeniu z napędem 4x4. Nowy inteligentny system napędu 4x4 z aktywnym rozdziałem momentu obrotowego ATV (Active Torque Vectoring) należy do najnowocześniejszych w tej klasie pojazdów. Zestawiono go z zupełnie nowym, pięciowahaczowym, zaawansowanym konstrukcyjnie tylnym zawieszeniem. Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy jest przekazywany na tylne koło zewnętrzne, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i poprawić precyzję prowadzenia. System reaguje w ułamku sekundy na naciśnięcie pedału przyspieszenia, gwarantując zachowanie lepszej stabilności i ułatwiając zapanowanie nad kierunkiem jazdy w każdej sytuacji.

Udoskonalony adaptacyjny układ jezdny FlexRide zapewnia optymalne właściwości jezdne w każdych warunkach. System dostosowuje charakterystykę pracy amortyzatorów, układu kierowniczego, przepustnicy oraz punkty zmiany przełożenia (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) — niezależnie lub zgodnie z wybranym przez kierowcę trybem jazdy: Standard, Sport lub Tour. W zależności od aktywnego trybu układ kierowniczy i przepustnica reagują mniej lub bardziej bezpośrednio, a układ stabilizacji toru jazdy ESP i system antypoślizgowy interweniują wcześniej lub później. Nowy centralny moduł sterujący DMC (Drive Mode Control) decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Jego zadaniem jest nieprzerwane analizowanie danych pochodzących z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznawanie indywidualnego stylu jazdy danego kierowcy.

Przede wszystkim bezpieczeństwo: znakomite systemy wspomagające kierowcę

Insignia Grand Sport imponuje nie tylko najnowocześniejszymi udoskonaleniami w zawieszeniu, lecz także zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę i wyjątkowymi funkcjonalnościami podnoszącymi komfort jazdy. Trudno wskazać inny model w tym segmencie, który oferowałby tyle inteligentnych technologii, co nowa generacja flagowego Opla.

Jednym z ważniejszych systemów jest druga generacja innowacyjnych i nagradzanych, adaptacyjnych matrycowych reflektorów LED IntelliLux®, których skonstruowanie było możliwe dzięki postępowi w technologii LED oraz kolejnym rozwiązaniom opracowanym przez inżynierów Opla. Moduł świateł drogowych składa się teraz z 32 segmentów diod LED — to dwukrotnie więcej niż w Astrze — ułożonych w poziomie wzdłuż bardzo wąskich reflektorów Insignii. Większa liczba diodowych segmentów umożliwia  jeszcze bardziej precyzyjne dostosowanie kształtu wiązki światła do sytuacji na drodze oraz szybsze i bardziej  płynne przechodzenie między poszczególnymi trybami oświetlenia. Przekłada się to na poprawę jakości  rozłożenia strumienia światła i jego intensywności oraz na szybszą reakcję. Aby poprawić widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory LED IntelliLux® Nowej Insignii w innowacyjną funkcję aktywnego doświetlania łuku. W zależności od kąta skręcania pojazdu intensywność światła emitowanego przez segmenty diod LED oświetlające wewnętrzną stronę łuku rośnie, aby lepiej doświetlić tor jazdy, natomiast światła po zewnętrznej stronie łuku są przyciemniane. Ponadto specjalny punktowy reflektor LED w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów. W porównaniu z laserowymi światłami drogowymi jest to rozwiązanie bardziej przystępne cenowo, a także bardziej funkcjonalne, ponieważ reflektora punktowego można używać znacznie częściej.

Do góry