loading
  • eXtremalnie atrakcyjny: zupełnie nowy model w błyskawicznie rozwijającym się segmencie CUV/SUV
  • Nowa rodzina X: Opel Crossland X dołącza do MOKKI X
  • eXtra komfort: wysoka pozycja za kierownicą, przestronne wnętrze i duża funkcjonalność
  • eXtra technologie: OnStar, znakomite systemy multimedialne i systemy wspomagające kierowcę
  • eXtra widoczność: wyświetlacz projekcyjny, szerokokątna (180 stopni) kamera cofania i reflektory AFL LED
  • eXkluzywna stylistyka: premiera 1 lutego na wielkim wernisażu Opla w Berlinie

Rüsselsheim. Wyrazisty i kompaktowy z zewnątrz, przestronny i funkcjonalny w środku, z modnym dwukolorowym nadwoziem i atrakcyjną sylwetką samochodu sportowo użytkowego — taki jest zupełnie nowy Opel Crossland X. Ten wszechstronny miejski crossover (Crossover Utility Vehicle) jest już drugim przedstawicielem rodziny X w gamie modeli Opla i, podobnie jak bestsellerowa MOKKA X, należy do segmentu B. W bieżącym roku Opel zaprezentuje także większy, kompaktowy model Grandland X z segmentu C. Opel rozpoczyna tym samym swoją ofensywę produktową pod hasłem „7 w 17”: w 2017 roku producent wprowadzi aż 7 nowych modeli, w tym dwa pojazdy z rodziny X, łączące najlepsze cechy oplowskiej rodziny: odważną stylistykę, zalety SUV‑a i atrybuty miejskiego stylu życia. Każdy z tych modeli oferuje coś eXtra. Opel Crossland X zadebiutuje 1 lutego w Berlinie.

W porównaniu z MOKKĄ X, oferowaną z opcjonalnym napędem 4x4 pozwalającym na okazjonalne wyprawy po nieutwardzonych szlakach, nowy Opel Crossland X jest modelem miejskim, o zwartych wymiarach zewnętrznych, który doskonale sprawdzi się tak podczas większych zakupów jak i wakacyjnych wypadów. Nowy Crossland X mierzący 4,21 metra długości jest o 16 centymetrów krótszy od Astry, ale o 10 centymetrów od niej wyższy. Kierowca i pasażerowie siedzą zatem wyżej, co przekłada się na bardzo dobrą widoczność. Nabywcy chcący zwiększyć poczucie przestrzeni mogą zamówić opcjonalny panoramiczny szklany dach.

Ponadto, auto oferuje standardowo lub opcjonalnie wyjątkowe innowacje, za sprawą których codzienna jazda jest bezpieczniejsza, bardziej komfortowa i łatwiejsza. Adaptacyjne reflektory AFL w technologii LED,  wyświetlacz projekcyjny kierowcy (head-up), panoramiczna kamera cofania (RVC) z obiektywem o kącie  widzenia 180 stopni, zaawansowany system wspomagania parkowania (APA), układ ostrzegania przed kolizją (FCA), system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)1 z funkcją wykrywania pieszych, system  wykrywania senności kierowcy2, układy utrzymania pasa ruchu (LKA), rozpoznawania znaków drogowych (TSR) oraz ostrzegania o pojeździe w martwym polu (SBSA) - to tylko przykłady. Nowy Crossland X udostępnia również typowe dla Opla znakomite opcje łączności, w tym OnStar, system multimedialny IntelliLink
z 8‑calowym ekranem dotykowym, obsługujący interfejsy projekcji ekranu smartfona.

Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu mogą podróżować w ergonomicznych fotelach
certyfikowanych przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów AGR (Aktion Gesunder Rücken – Akcja na rzecz Zdrowego Kręgosłupa), spełniających najwyższe standardy ergonomii. Pojemność bagażnika bez składania tylnych siedzeń wynosi 410 litrów — pod tym względem Crossland X plasuje się w czołówce swojej klasy. Ponadto pasażerowie drugiego rzędu siedzeń mogą przesuwać tylną kanapę do przodu lub do tyłu o nawet 150 milimetrów, odpowiednio zwiększając przestrzeń na nogi lub pojemność bagażnika. Dzięki temu Crossland X jest jeszcze bardziej wszechstronny.

Popyt na małe SUV‑y i crossovery dostosowane do jazdy w mieście znacząco rośnie. Crossland X, łączący atrakcyjne, inspirowane pojazdami sportowo-użytkowymi wzornictwo, znakomite wyposażenie z zakresu łączności oraz wysokie walory praktyczne, jest już drugim — obok MOKKI X — mocnym przedstawicielem naszej marki w tym segmencie” — powiedział dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann. „Zwinny Crossland X emanuje miejskim stylem i zapewnia ogromną przyjemność z jazdy. Doskonale sprawdza się zarówno na wielkomiejskich ulicach, jak i w czasie wypadów za miasto”.

Segment CUV/SUV B rozwija się błyskawicznie, sprzedaż zwiększyła się aż pięciokrotnie od 2010 roku. Jednym z bestsellerów, a tym samym wyznaczników trendów, jest MOKKA X. Crossland X może okazać się dodatkowym impulsem w rozwoju tego szybko zyskującego na popularności segmentu, pozycjonowanego poniżej tradycyjnej klasy kompaktowej i zapewnić dodatkowy wzrost sprzedaży naszej marce.

Piękne wzornictwo i znakomite wykorzystanie przestrzeni

Odważny, wyrazisty i atrakcyjny — to trzya trybuty prawdziwego „miejskiego crossovera”.
Nowy Crossland X posiada je wszystkie, a jednocześnie pozostaje typowym Oplem z mocnym charakterem, w najlepszym wydaniu. Za sprawą długości 4 212 milimetrów,
szerokości 1 765 milimetrów i wysokości 1 590 milimetrów jest bardzo kompaktowy.
Crossland X odzwierciedla filozofię wzornictwa naszej marki, połączenie „artystycznego kunsztu z niemiecką precyzją” — jest jednocześnie elegancki acz surowy. Z przodu
efektownie prezentuje się wydatna osłona chłodnicy z połyskującym znakiem błyskawicy. Dwie chromowane listwy odchodzą od logo marki na zewnątrz, wznosząc się delikatnie ku charakterystycznym dla Opla światłom do jazdy dziennej w technologii LED, z motywem „podwójnego skrzydła”. Wizualnie tworzą one jedną linię, optycznie poszerzając przód samochodu. Srebrna osłona najazdowa z przodu i boczne elementy ochronne nadwozia, typowe dla samochodu sportowo-użytkowego, podkreślają mocną, stabilną sylwetkę.

Wyrazista linia „falującego” dachu wizualnie oddziela górną część nadwozia od dolnej, optycznie wzmacniając sylwetkę Crosslanda X oraz zwiększając jego przestronne wnętrze. „Falujący” dach i opadająca ku tyłowi chromowana listwa ozdobna przy krawędzi szyb wskazują na pokrewieństwo z Oplem ADAMem. Podobnie jak w przypadku tego małego mistrza personalizacji, nabywcy Crosslanda X będą mogli zamówić dach w kolorze kontrastującym z dolną częścią nadwozia. Wyrazisty tył Crosslanda X z widoczną osłoną najazdową utrzymany jest w stylistyce SUV‑a. W wysoko osadzonych, tylnych światłach również umieszczono motyw „podwójnego skrzydła”. Linię dzielącą klosze lamp wyznacza krawędź klapy bagażnika, która płynnie przechodzi  w opadającą linię dachu.

Zgodnie z filozofią projektowania Opla, muskularna stylistyka i najwyższa jakość wykończenia wnętrza są równie ważne, jak w przypadku nadwozia. Panel wskaźników i konsola centralna są uporządkowane i umieszczone na linii wzroku kierowcy. Subtelne chromowane oprawy wskaźników i nawiewów podkreślają wysoką jakość wykończenia. Kolorowy 8-calowy ekran dotykowy nowoczesnych systemów multimedialnych R 4.0 IntelliLink lub Navi 5.0 IntelliLink, kompatybilnych z interfejsami projekcji ekranu Apple CarPlayTM i Android AutoTM3, płynnie scala się z konsolą centralną. Baterie wybranych modeli smartfonów można doładować bezprzewodowo, metodą indukcyjną. W przyszłości hotspot Wi-Fi4, jedna z usług osobistego opiekuna kierowcy OnStar, zapewni wydajne połączenie z Internetem dla nawet 7 urządzeń mobilnych na pokładzie pojazdu.

Wyjątkowy zakres wyboru funkcjonalności z zakresu łączności wraz z szeroką gamą silników benzynowych, wysokoprężnych i tych z fabryczną instalacją LPG, a także dostępność manualnych i automatycznych przekładni to nie jedyne cechy gwarantujące przyjemność podróżowania. Poczucie przestrzeni oraz opcjonalne ergonomiczne fotele w Crosslandzie X sprawiają, że nawet dalekie trasy upływają w komfortowych warunkach. Opel Crossland X przekonuje do siebie także elastycznością wnętrza za sprawą opcji przesuwania tylnych siedzeń. Tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40 można przesunąć do tyłu o 150 milimetrów, zwiększając wygodę pasażerów. Kiedy zaś potrzebny jest większy bagażnik, kanapę można przesunąć do przodu,uzyskując imponującą w tej klasie pojemność 520 litrów. Po otwarciu podłokietnika można też przewozić długie przedmioty. Złożenie na płasko oparcia tylnej kanapy zwiększa pojemność bagażnika do 1255 litrów. W kabinie przewidziano oczywiście wiele przydatnych na co dzień schowków. Cossland X można też wyposażyć w bezkluczykowy system otwierania zamków drzwi i sterowania zapłonem Open & Start.

Wyznaczająca trendy technologia oświetlenia i ważne systemy wspomagające kierowcę

Podróż może być jeszcze bardziej odprężająca i bezpieczna, dzięki dostępnym opcjonalnie licznym nowoczesnym technologiom i systemom wspomagającym kierowcę. Adaptacyjne
reflektory AFL w technologii LED
zapewniają doskonałą widoczność nocą. Poszczególne  tryby pracy, takie jak doświetlanie zakrętów, automatyczne sterowanie światłami drogowymi  i poziomowanie wiązki świetlnej, zapewniają optymalne oświetlenie drogi przed samochodem. Opcjonalny wyświetlacz projekcyjny kierowcy (HUD) zmniejsza ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy prezentując na linii wzroku najważniejsze dane o prędkości, wskazania nawigacji oraz ostrzeżenia systemów wspomagających jazdę.


Opcjonalna przednia kamera Opel Eye monitoruje drogę przed pojazdem i przekazuje dane do systemów wspomagających kierowcy, m.in. do układu rozpoznawania znaków drogowych (TSR) czy utrzymania pasa ruchu (LKA). Układ ten delikatnym ruchem kierownicy sugeruje korektę toru jazdy, jeśli wykryje niesygnalizowane kierunkowskazem przekroczenie pasa ruchu. Z kolei tempomat z ogranicznikiem prędkości wspomaga płynną jazdę na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Układ ostrzegania przed kolizją (FCA) i systemem automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)1 z funkcją wykrywania pieszych pomaga unikać wypadków. System ten ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym, a nawet inicjuje automatyczne hamowanie, jeżeli kierowca nie zareaguje na gwałtownie malejącą odległość od pojazdu poprzedzającego. Układ FCA będzie współpracować ze specjalnym systemem wykrywania senności kierowcy2, który po stylu jazdy ocenia poziom zmęczenia kierowcy i alarmuje go jeśli konieczna jest przerwa.

Crossland X jest również dostępny z opcjonalną panoramiczną kamerą cofania (RVC). Obiektyw o kącie widzenia zwiększonym do 180 stopni umożliwia kierowcy dostrzeżenie — podczas manewru cofania — użytkowników drogi zbliżających się z obu stron pojazdu. Z kolei najnowszej generacji zaawansowany system wspomagania parkowania rozpoznaje odpowiednie miejsce i automatycznie parkuje pojazd. Potrafi również automatycznie wyjechać z miejsca parkingowego. W obu przypadkach kierowca musi tylko operować pedałami. Opcjonalnie podgrzewana kierownica uprzyjemnia jazdę w chłodne dni, a podgrzewana szyba przednia zwiększa komfort użytkowania samochodu zimą.

Do góry