loading
  • Światowa premiera na Salonie Samochodowym w Paryżu: Ampera-e z największym zasięgiem w swoim segmencie wg NEDC
  • Wyjątkowa prezentacja z udziałem dyrektora generalnego Opla dra Karla-Thomasa Neumanna

Rüsselsheim/Paryż. Ten Opel jest po prostu elektryzujący: niemiecki producent samochodów robi kolejnony krok w e-mobilności, prezentując na Salonie Samochodowym w Paryżu zasilany całkowicie elektrycznym układem napędu model Ampera-e.

 Na konferencji prasowej Opla dr Neumann powiedział: „Oto nasz zupełnie Nowy Opel Ampera-e! Das Elektroauto!”. Przy zasięgu ponad 500 kilometrów1 gwiazda paryskiej wystawy przewyższa swojego najbliższego rywala w segmencie o co najmniej 200 kilometrów. „Wprowadzając na rynek Nową Amperę-e, kontynuujemy największą ofensywę modelową w historii naszej marki” – oświadczył dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann. „Swoim imponującym zasięgiem Ampera-e udowadnia, że elektryczna mobilność z powodzeniem może stać się elementem codziennej rzeczywistości, dając przy tym mnóstwo radości z jazdy”. O ile obecnie obowiązujący cykl pomiaru spalania paliwa NEDC (nowy europejski cykl jazdy) jest dobrą podstawą do porównań, o tyle nie odzwierciedla on realiów codziennej eksploatacji pojazdu. W praktyce zasięg zależy od wielu różnych czynników, takich jak rodzaj nawierzchni, warunki pogodowe, styl jazdy lub dodatkowe obciążenie.

Dlatego Opel przetestował Nową Amperę-e również w warunkach zbliżonych do profilu prędkości określonego w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), w skróconym wariancie. Wyniki testów WLTP są bliższe rzeczywistym wartościom odnotowywanym przez użytkownika pojazdu. Również i w tym przypadku Nowy Opel Ampera-e wypadł znakomicie: na podstawie testów przeprowadzonych w fazie prac nad pojazdem inżynierowie szacują, że zasięg w cyklu mieszanym mierzony wg procedur WLTP przekroczy 380 kilometrów.

 Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu będzie się zmieniał w zależności od stylu jazdy kierowcy oraz czynników zewnętrznych. Oprócz braku obaw o wyczerpany akumulator nawet w czasie dalekiej podróży Nowa Ampera-e oferuje także przyspieszenie rodem z aut sportowych. Moc silnika elektrycznego odpowiada 150 kW/204 KM, co pozwala na  dynamiczne ruszanie i sprawne włączanie się do ruchu na autostradzie – to dwa z głównych atutów Ampery-e. Ten kompaktowy samochód elektryczny przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Dzięki przemyślanemu ulokowaniu akumulatora o pojemności 60 kWh w płycie podłogowej samochód oferuje przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz bagażnik porównywalny z pięciodrzwiowym modelem kompaktowym. Uzupełnienie energii w ilości pozwalającej na przejechanie prawie 150 kilometrów z publicznej stacji ładowania trwa tylko 30 minut2. Jak każdy Opel, Ampera-e jest znakomicie wyposażona w opcje łączności, takie jak system OnStar i projekcja interfejsu smartfona.

„Ampera-e nie jest ekologicznym luksusem, gadżetem ani tzw. drugim samochodem w rodzinie. Opel udowodnił, że dzięki innowacyjnej technologii elektryczna mobilność może stać się dostępna dla znacznie szerszego grona odbiorców. Ampera-e demokratyzuje dostęp do samochodów elektrycznych” – powiedział dyrektor generalny Opla dr Karl Thomas Neumann.

1 Zasięg na akumulatorach, pomiar w cyklu NEDC w kilometrach: >500, dane wstępne.

2 Dane wg cyklu NEDC; stacja szybkiego ładowania 50 kWh DC.

Do góry