loading
  • Nowa Insignia 4x4 oferuje optymalną dynamikę, łatwość prowadzenia i znakomite właściwości jezdne w każdej sytuacji
  • Napęd 4x4 w Nowej Insignii zapewnia doskonałą przyczepność na każdej nawierzchni
  • System wektorowania momentu obrotowego steruje niezależnym przekazywaniem momentu obrotowego tyko na jedno lub obydwa tylne koła

Rüsselsheim. Panuje przekonanie, że samochody klasy średniej oferujące wyjątkowe emocje za kierownicą są domeną marek premium. Entuzjaści dynamicznej jazdy będą mieli okazję skorygować swoje opinie w tym temacie, kiedy wiosną bieżącego roku na rynku pojawi się Nowy Opel Insignia Grand Sport.


Nowa Insignia z 8-biegową przekładnią automatyczną będzie dostępna
z najnowocześniejszym układem napędu 4x4 z funkcją aktywnego wektorowania momentu obrotowego ATV (Active Torque Vectoring), zapewniającą najwyższy poziom dynamiki, panowania nad pojazdem i właściwości jezdnych.


„Nowa generacja Insignii wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów klasy średniej” — mówi William F. Bertagni, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów GM Europe. „Wektorowanie momentu obrotowego to najnowsze osiągnięcie w przenoszeniu mocy na drogę. Nowa Insignia z tym układem i napędem na wszystkie koła dorównuje najlepszym modelom na rynku pod względem przyjemności z jazdy.


Napęd 4x4 i wektorowanie momentu obrotowego to najlepszy sposób na przeniesienie wysokiej mocy na nawierzchnię — niezależnie od tego, czy jest ona sucha, mokra, oblodzona czy pokryta śniegiem.


Jednak dodatkowa masa i złożoność konwencjonalnych systemów wektorowania momentu obrotowego uniemożliwiłyby sprostanie wysokim wymaganiom pod względem osiągów i wydajności, które Opel stawia swoim produktom.

 

Dlatego w Nowej Insignii zastosowano układ napędu 4x4 Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego.


Napęd 4x4 w Insignii może przenosić moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie.


W trakcie pokonywania zakrętu wyższy moment obrotowy trafia na koło po zewnętrznej stronie łuku, wspomagając obrót pojazdu wokół osi pionowej — Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy.


Wektorowanie momentu obrotowego przyczynia się też do poprawy bezpieczeństwa, ponieważ rozdział momentu zależy również od pozycji przepustnicy, kąta skrętu kierownicy i przyczepności do nawierzchni, co zapobiega niepożądanemu obrotowi pojazdu wokół osi pionowej. Inteligentne sterowanie rozdziałem momentu obrotowego — tzw. tłumienie znoszenia — skutkuje neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy.


Prowadząc Nową Insignię można wybrać charakterystykę pracy układu w zależności od preferowanego stylu jazdy: od silnego wspomagania w trybie „Tour” do słabszego w trybie „Sport”.


Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna Insignii Grand Sport może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Do góry