loading
  • Nowa Insignia 4x4 oferuje optymalną dynamikę, łatwość prowadzenia i znakomite właściwości jezdne w każdej sytuacji
  • Napęd 4x4 w Nowej Insignii zapewnia doskonałą przyczepność na każdej nawierzchni
  • System wektorowania momentu obrotowego steruje niezależnym przekazywaniem momentu obrotowego tyko na jedno lub obydwa tylne koła

Wektorowanie momentu obrotowego w nowym Oplu Insignii z 4x4Rüsselsheim. Panuje przekonanie, że samochody klasy średniej oferujące wyjątkowe emocje za kierownicą są domeną marek premium. Entuzjaści dynamicznej jazdy będą mieli okazję skorygować swoje opinie w tym temacie, kiedy wiosną bieżącego roku na rynku pojawi się Nowy Opel Insignia Grand Sport.


Nowa Insignia z 8-biegową przekładnią automatyczną będzie dostępna
z najnowocześniejszym układem napędu 4x4 z funkcją aktywnego wektorowania momentu obrotowego ATV (Active Torque Vectoring), zapewniającą najwyższy poziom dynamiki, panowania nad pojazdem i właściwości jezdnych.


„Nowa generacja Insignii wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów klasy średniej” — mówi William F. Bertagni, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów GM Europe. „Wektorowanie momentu obrotowego to najnowsze osiągnięcie w przenoszeniu mocy na drogę. Nowa Insignia z tym układem i napędem na wszystkie koła dorównuje najlepszym modelom na rynku pod względem przyjemności z jazdy.


Napęd 4x4 i wektorowanie momentu obrotowego to najlepszy sposób na przeniesienie wysokiej mocy na nawierzchnię — niezależnie od tego, czy jest ona sucha, mokra, oblodzona czy pokryta śniegiem.


Jednak dodatkowa masa i złożoność konwencjonalnych systemów wektorowania momentu obrotowego uniemożliwiłyby sprostanie wysokim wymaganiom pod względem osiągów i wydajności, które Opel stawia swoim produktom.

 

Dlatego w Nowej Insignii zastosowano układ napędu 4x4 Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego.


Napęd 4x4 w Insignii może przenosić moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie.


W trakcie pokonywania zakrętu wyższy moment obrotowy trafia na koło po zewnętrznej stronie łuku, wspomagając obrót pojazdu wokół osi pionowej — Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy.


Wektorowanie momentu obrotowego przyczynia się też do poprawy bezpieczeństwa, ponieważ rozdział momentu zależy również od pozycji przepustnicy, kąta skrętu kierownicy i przyczepności do nawierzchni, co zapobiega niepożądanemu obrotowi pojazdu wokół osi pionowej. Inteligentne sterowanie rozdziałem momentu obrotowego — tzw. tłumienie znoszenia — skutkuje neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy.


Prowadząc Nową Insignię można wybrać charakterystykę pracy układu w zależności od preferowanego stylu jazdy: od silnego wspomagania w trybie „Tour” do słabszego w trybie „Sport”.


Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna Insignii Grand Sport może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Do góry